شمانیوز
شما نیوز

هشدار جدی ایران به انگلیس + جزئیات

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه از دولت انگلیس می‌خواهیم هر چه زودتر به توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی پایان دهد، گفت: ما این راهزنی دریایی را که موجب افزایش تنش‌ها می‌شود، نمی‌پذیریم.

هشدار جدی ایران به انگلیس + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه از دولت انگلیس می‌خواهیم هر چه زودتر به توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی پایان دهد، گفت: ما این راهزنی دریایی را که موجب افزایش تنش‌ها می‌شود، نمی‌پذیریم.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، پیرامون روابط با چین و روسیه در قالب برجام، اظهار داشت: ایران به هیچ کشوری امید نبسته است چه دوستان ما مثل روسیه و چین و چه کشورهای اروپایی و آنچه برای ما مهم است عمل به وعده های برجامی اعضای باقیمانده است.

وی گفت: بنابراین نه ما دل به کشوری بستیم و نه اجازه می‌دهیم که کارت بازی کسی شویم و بر اساس منافع ملی تصمیمات مستقل خود را اتخاذ خواهیم کرد.

موسوی در خصوص پیگیری ها برای نفت کش توقیف شده ایرانی، تصریح کرد: در خصوص نفتکش ایرانی که در عربستان است این نفتکش مشکل فنی داشته است و ما پیگیر کارهای فنی و حقوقی آن هستیم و امیدواریم هر چه زودتر این نفتکش به مسیر خودش ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: در خصوص نفت کشی که در جبل الطارق توقیف شده است، اقدامات جدی در حوزه دیپلماتیک و حقوقی انجام دادیم و دو مرتبه سفیر انگلیس و یک مرتبه سفیر اسپانیا را احضار کردیم.

وی افزود: مقصد سفر نفتکش را در حال حاضر ندارم اما مطابق با آنچه گفته شده سوریه بود که اشتباه است چرا که آن یک سوپر نفتکش بوده و هیچیک از بنادر سوریه ظرفیت جا دادن چنین نفت کشی را ندارد.

موسوی گفت: از دولت انگلیس می‌خواهیم هر چه زودتر به این توقیف غیرقانونی پایان دهد و ما این راهزنی دریایی را که موجب افزایش تنش ها می شود نمی پذیریم و هشدارهای لازم را هم به آنها داده‌ایم.

وی در خصوص برخی مذاکرات برجامی ایران گفت: مذاکرات ما برای نحوه اجرای برجام و انجام تعهدات طرفین بوده است و همانطور که آقای عراقچی هم گفت برجام پرونده ای است که کلمه ای از آن کم و به آن اضافه نمی شود.

موسوی بیان کرد: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد اعضای باقیمانده می توانستند به عنوان نقض برجام آن را شناسایی کرده و جلوی آن را بگیرند و طرف مقابل ۱۱ تعهد را پذیرفته که عمل کند و اگر امروز مذاکراتی وجود دارد، برای نحوه اجرای تعهدات برجامی طرف های اروپایی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اگر آمریکا می خواهد به برجام برگردد لازم است فوری دست از سیاست های تحریمی و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران بردارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied