شمانیوز
شما نیوز

کری: ایران حامی تروریسم است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزیر خارجه آمریکا با تروریست خواندن مقاومت حزب الله لبنان مدعی شد ایران از تروریسم حمایت می‌کند و به همین سبب در انزوا باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، دو روز پیش در اولین مصاحبه خود با یک روزنامه عرب زبان از زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا، گفت: سوم ماه اوت(12 مرداد)، در سفر به دوحه با همتایان خود در شورای همکاری خلیج (فارس) دیدار خواهد کرد و آنها را در جریان جزئیات توافق هسته‌ای قرار خواهد داد.

وی افزود: «همچنین قرار است در این دیدار، درباره راهبرد «مقابله با اقدامات فاقد مشروعیت ایران در منطقه» با کشورهای خلیج (فارس) هماهنگی هایی صورت گیرد.»
جان کری در این گفتگو، که به صورت تلفنی انجام شد،‌مدعی شد:« ایران به سبب حمایت از تروریسم، حمایت از تجارت اسلحه، حمایت از حوثی ها و حزب الله، منزوی باقی خواهد ماند. حزب الله، سازمانی تروریستی است و تا زمانی که آنها (ایرانی ها) از آن حمایت کنند در برابرشان خواهیم ایستاد.»
کری درباره نقش ایران در عراق گفت: «معتقد نیستیم که ایرانی ها باید در خاک عراق حضور داشته باشند مگر در صورتی که دولت عراق از آنها بخواهد. این مسئله به دولت عراق مربوط می‌شود. ما ایرانی ها را دعوت نکردیم و با آنها همکاری نمی‌کنیم.»
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی