شمانیوز
شما نیوز

مشروح/ روحانی در جمع نخبگان، ایثارگران و علما لرستان:

ملت ایران هیچگاه دربرابر دشمن سرتعظیم فرود نیاوردند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس‌جمهور در خرم‌آباد گفت:‌ لرستان با وجود این همه استعداد خدادادی در زمینه‌های کشاورزی، تنوع آب و هوایی، آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دارای نرخ بالای بیکاری در کشور است

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، از خرم‌آباد ، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در نشست با نخبگان، ایثارگران، علما و برگزیدگان لرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.ژ

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: در میان همه علما، فرهیختگان و نمایندگان قشرهای مختلف مردم لرستان که مطالب خود را بیان کردند، باید یک نفر به نمایندگی از زنان صحبت می‌کرد که مشکلات و بیانات خود را به نمایندگی از جامعه بانوان بیان کند.

وی افزود: در معیارهای اسلامی مرد بودن ارزش و زن بودن نقصان محسوب نمی‌شود زیرا ما در دین الگوهای بسیاری در بین زنان داریم که می‌توانند هم برای مردان و هم برای زنان الگو باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نخستین استاد من در حوزه علمیه یک عالم لرستانی بوده و آخرین استاد من نیز در حوزه علمیه یک عالم لرستانی بوده است؛ این امر نشان از وجود علمای بسیار در لرستان است؛ تشکیل و رونق حوزه علمیه قم مرهون تلاش آیت‌الله بروجردی بود که توانست تقریب بین مذاهب اسلامی را به وجود بیاورد و امام خمینی(ره) برای حضور ایت‌الله بروجردی در قم بسیار مصرّ بودند و برای مدتی نیز در کلاس‌های درس ایشان حضور پیدا می‌کردند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: لرستان دارای شخصیت‌های بسیار بزرگ و فرهیخته است و در تمام زمینه‌های مختلف علمی، شخصیت‌های بزرگی از این دیار برخواسته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به آیت‌الله کمالوند و آیت‌الله طاهری اشاره کرد.

وی افزود: لرستان در زمین علم و ادب و فرهیختگی است ولی من در حیرتم که با وجود این همه عالم در لرستان با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد در این استان دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در این استان چیست؟

لرستان از با وجود ظرفیت‌های بسیار، دارای نرخ بیکاری بالایی در کشور است

رئیس جمهور بیان کرد: لرستان با وجود این همه استعداد خدادادی در زمینه‌های کشاورزی، تنوع آب و هوایی، آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دارای نرخ بالای بیکاری در کشور است.

وی تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ نقش بسیار بالایی داشته است. این قشر جایگاه بسیار بلندی در جامعه دارد که در لرستان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به روحانیت مراجعه کرد, البته این بدین معنا نیست که دولت هیچ وظیفه‌ای ندارد زیرا دولت خادم ملت است و نسبت به مردم وظیفه‌ای را برعهده دارد که باید به وظایف خود عمل کند.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: فرهیختگان در جامعه وظیفه و مسئولیت سنگین‌تری را برعهده دارند و ما از این قشر درخواست می‌کنیم که در صحنه حضور داشته باشند که خوشبختانه در این استان فرهیختگان زیادی وجود دارد.

علما، مرزبانان مرزهای فرهنگی، اخلاقی، دینی و انقلابی جامعه هستند

وی افزود: علما، مرزبانان مرزهای فرهنگی، اخلاقی، دینی و انقلابی جامعه هستند و برای اینکه کار این قشر به ثمر برسد و به یک محور تبدیل شود و یک انقلاب پدید آید مسئولیت سنگینی برعهده آنان قرار دارد که آنها نقش بزرگی را در منطقه و جهان ایفا می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنان نیز بار بسیار سنگینی را به دوش کشیده‌اند و مشکلات زیادی را در دوران دفاع مقدس و دوران انقلاب تحمل کرده‌اند که باید مورد احترام ویژه قرار بگیرند.

ملت ایران هیچگاه دربرابر دشمن سرتعظیم فرود نیاوردند

وی در ادامه سخنانش با اشاره به حمایت‌های دولت‌های شرق و غرب از عراق در دوران دفاع مقدس بیان کرد: به فضل الهی ملت ایران با وجود این حمایت‌ها در برابر تمامی آنها ایستاد و حماسه تاریخی بزرگی را در جهان خلق کرد و ملت ایران هیچگاه دربرابر دشمن سرتعظیم فرود نیاوردند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: همه ما و از جمله دولت وامدار و شرمسار نسبت به خانواده‌های شهدا هستیم و وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها به کار گیریم؛ ما بار سنگینی بر دوش داریم که باید آن را به مقصد برسانیم و در این مسیر ساخت یک هتل مناسب و فرودگاه در خرم آباد را در دستور کار خود قرار داده‌ایم؛ این مصوبات به عنوان یک حلقه وصل میان لرستان و دولت محسوب می‌شود زیرا تا این امکانات وجود نداشته باشد نمی‌توان سرمایه گذاران را به استان جذب کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: لرستان با این همه عظمت و ظرفیت باید ده‌ها هتل داشته باشد و ما برای تحقق این امر باید پیش قدم شویم و از کارآفرینان دعوت کنیم که دولت نیز در این امر پشتیبان لرستان است.

دولت برای حل مشکل بیکاری لرستان زمینه‌‌‌ها را فراهم می‌کند

وی گفت: مسئله اصلی در لرستان مسئله بیکاری است که دولت برای رفع این مشکل باید زمینه‌ها را فراهم کند و با حضور سرمایه گذاران و مردم در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهد.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: همه منابع گازی ما باید فعال شود زیرا پروژه پتروشیمی به تنهایی نمی‌تواند اشتغال زیادی ایجاد کند اما صنایع پایین دستی کنار آن از جمله شهرک صنعتی پتروشیمی زمینه اشتغال بسیار زیادی در استان را فراهم می‌کند.

دولت ظرف امسال و سال آینده در حد توان برای توسعه لرستان قدم برمی‌دارد

وی بیان کرد: اشتغال در بخش صنعت نیازمند تخصص و افراد تحصیل کرده‌ای بوده و یکی از مشکلات ما این است که در استان افراد تحصیل‌کرده دارای تخصص برای شغل‌های صنعتی وجود ندارد لذا ما وزارت تعاون را مأمور کرده‌ایم که یک فعالیت را ایجاد کند برای افراد تحصیل‌کرده تا زمینه فراگیری مهارت‌های لازم و اخذ مدرک برای این افراد فراهم شود.

رئیس جمهور گفت: انشاءالله ظرف امسال و سال آینده در حد توان خود برای توسعه لرستان قدم برمی‌داریم و پروژه‌های زیادی از جمله فرودگاه، سد و آزادراه را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied