شمانیوز
شما نیوز

بررسی وضعیت قطعات یدکی خودرو در کشور با حضور معاون وزیر صنعت

وضعیت قطعات یدکی خودرو در کشور با حضور تشکل‌های تخصصی این صنعت و نمایندگانی از شرکت‌های خدمات پس از فروش بررسی و تصمیماتی در راستای توسعه ساخت داخلی قطعات خودرو اتخاذ شد.

بررسی وضعیت قطعات یدکی خودرو در کشور با حضور معاون وزیر صنعت
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت: در این نشست تخصصی با طرح مهمترین دغدغه‌های اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی خودرو و شرکت‌های خدمات پس از فروش، زنجیره تامین قطعات خودرو ترسیم و مورد بررسی قرار گرفت. فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در این نشست با اشاره به بازار ۱۱ میلیارد دلاری قطعات یدکی در کشور گفت: وضعیت قطعات یدکی در کشور باید به گونه‌ای ترسیم شود که میزان تولیدات داخلی و میزان واردات این محصولات به صورت شفاف مشخص شود. به گفته وی ساماندهی بازار قطعات یدکی نیارمند پیش بینی درست از میزان مصرف داخلی کشور و سهم واردات از بازار محصولات است.
بررسی وضعیت قطعات یدکی خودرو در کشور با حضور معاون وزیر صنعت معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تمرکز بر توسعه ساخت داخل را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در حوزه تولید قطعات خودرو باید بیش ازگذشته ساخت داخلی مورد توجه قرار گیرد و هر بخش با بررسی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود، برنامه‌های خود را برای داخلی سازی قطعات اعلام کنند.. مقیمی ضمن تاکید بر بررسی وضعیت محصولات وارداتی در این حوزه خاطر نشان‌کرد: برای توسعه ساخت داخلی باید، قطعات خودرو که امکان تولید آن‌ها در داخل کشور با هزینه پایین‌تر وجود دارد، از سوی تولید کنندگان شناسایی و برای تولید این قطعات برنامه ریزی عملیاتی صورت گیرد.. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست خطاب به تشکل‌ها گفت: اتحادیه‌های این بخش با اعلام میزان مصرف مورد نیاز کشور و میزان تولید داخلی گزارشی از وضعیت این صنعت ارایه نمایند تا تصویر واقعی از وضعیت این صنعت طی ۵ ماه آتی با کمترین چالش ترسیم شود..
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied