شمانیوز
شما نیوز

رئیس سازمان صداوسیما:

رسالت رسانه ملی ترویج فرهنگ کارو تولید در کشور است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): محمد سرافراز گفت: رسالت صدا و سیما در حوزه صنعت ، معدن و تجارت ؛ تبلیغ و ترویج و حمایت از فرهنگ تولید و اعتماد به نفس و تقویت فرهنگ مصرف تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دكتر محمد سرافراز در نشست مشترك با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی كه در سازمان صدا و سیما برگزار شد، افزود: حمایت و ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در تولید و نوآوری در عرصه های مختلف صنعتی و تولیدی از اولویت های رسانه ملی است.
رئیس سازمان صدا و سیما ، معرفی تولیدكنندگان برتر و كارآفرینانی كه موفق می شوند با سرمایه كم، كالای مورد نیاز جامعه را تولید كنند از برنامه های رسانه ملی بیان كرد و گفت : این قشر برای جامعه الگو و امیدآفرین هستند و لذا معرفی آن ها همواره در دستور كار رسانه ملی قرار دارد.
دكتر سرافراز افزود: رسانه ملی در معرفی محصولات داخلی كه ویژگی خوب دارند می تواند در قالب های مختلف برنامه سازی، همكاری كند.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت تبلیغ در فرهنگ سازی وتغییر نگرش مردم به سمت مصرف تولیدات داخلی، تبلیغ اینگونه محصولات را در بهترین ساعات با هدف فرهنگ سازی از ظرفیت های رسانه ملی ذكر كرد و گفت: ساخت و تولید برنامه های مشاركتی و سریال با محتوای تقویت تولیدات داخلی و بهینه سازی مصرف و معرفی موانع و مشكلات راه اندازی خط تولید از دیگر ظرفیت های رسانه است.
دكتر سرافراز افزود: رسانه ملی در پوشش رویدادهای خبری، تولید مستندهای تلویزیونی و برنامه های تركیبی و سایر برنامه ها نیز آمادگی دارد با وزارت صنعت، معدن و تجارت همكاری كند.
رئیس رسانه ملی ابراز امیدواری كرد كارگروه مشترك روابط عمومی های صدا و سیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادها را بررسی تا زمینه برای همكاری ها گسترش یابد.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست مشترك با تاكید بر اهمیت همكاری رسانه ملی در حمایت از كار، تولید و سرمایه گذاری در كشور گفت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب هم تاكید كرده اند بخش صنعت و معدن پیشران اقتصاد كشور است.
نعمت زاده با اشاره به رهنمودهای مكرر مقام معظم رهبری درباره سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی افزود: هنوز فرهنگ تولید و اعتماد به نفس در این زمینه در كشور نهادینه نشده است كه با كمك برنامه های صدا و سیما می توان این فرهنگ را نهادینه كرد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تجارب كشورهایی مانند مالزی، تركیه و كره جنوبی در نهادینه كردن فرهنگ كار و تولید گفت : با همكاری صدا و سیما می توان برنامه ای راهبردی با مدت زمان 5 سال تدوین و در مسیر نهادینه كردن فرهنگ كار وتولید اجرا كرد.
نعمت زاده توجه به فرهنگ سرمایه گذاری را دومین اولویت همكاری با رسانه ملی بیان كرد و افزود: این فرهنگ باید در كشور نهادینه شود.
وی با تاكید بر اینكه سرمایه گذاری های كوچك خانواده ها در رشد اقتصادی جامعه موثر است، یاد آور شد : حتی یك درصد اندك از درآمد خانوارها هم می تواند به توسعه سرمایه گذاری و آبادانی در كشور كمك كند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به نوآوری، فناوری و ابتكار و خلاقیت در كشور را ضروری دانست و گفت: متاسفانه به موضوع خلاقیت در صنعت كشور كم توجهی شده است كه با همكاری رسانه ملی می توان برای حمایت از طرح های خلاقانه گام برداشت.
نعمت زاده افزود: یكی دیگر از موضوع های مهم كه با همكاری صدا و سیما می توان به نتایج خوبی دست یافت، فرهنگ سازی در موضوع مصرف داخلی است.
وی با اشاره به رهنمودهای جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ سازی برای مصرف داخلی گفت: در كنار این موضوع تولید داخل هم باید كیفیت خود را ارتقاء بدهد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اهمیت تبلیغ كالاهای داخلی در رسانه ملی یادآور شد: تبلیغ كالاهای داخلی با اولویت داشتن نشان استاندارد و دارابودن كیفیت بالا و صادرات می تواند در اولویت قرار گیرد.
در این نشست مشترك معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مهم ترین اولویت ها، ظرفیت ها و دغدغه های خود را برای افزایش همكاری با رسانه ملی بیان كردند.
معاونان و مدیران رسانه ملی هم ضمن ارائه پیشنهادها برای گسترش همكاریها با وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تعامل بیشتر تاكید كردند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied