شمانیوز
شما نیوز

در انتخاب کارشناسان برنامه‌های مذهبی دقت کنیم

تهیه‌کننده برنامه‌های مذهبی «روز خدا» و «این شب‌ها» درباره محتوای مداحی‌ها در تلویزیون گفت: در دو ـ سه سال گذشته بر محتوای مداحی‌هایی که از تلویزیون به روی آنتن می‌رود، دقت بیشتری می‌شود.

در انتخاب کارشناسان برنامه‌های مذهبی دقت کنیم

به گزارش شمانیوز ، یونس قاسمی با اشاره به سخنرانی‌ها و مداحی‌هایی که در ایام محرم از تلویزیون پخش می‌شود، بیان کرد: مداحی‌ها محتوای مناسبی دارند به دلیل اینکه تلویزیون از مداحان شناخته‌شده بهره می‌گیرد و نظارت دقیقی بر آن‌ها دارد. همچنین تلویزیون به شکل منطقی تقسیم‌بندی انجام داده تا مداحی مداحان به شکل مساوی در تلویزیون پخش شود. به نظرم در پخش سخنرانی‌ها کاهش نداشتیم به دلیل اینکه سخنرانی‌ها صبح‌ها یا آخر شب‌ها بعد از پخش برنامه‌های زنده مناسبتی به روی آنتن می‌رود.

او ادامه داد: چینش سخنرانی‌ها در کنداکتور شبکه‌ها به شکلی است که انگار تعداد سخنرانی‌ها کمتر شده است. نظارت بر مداحی‌ها هم صورت می‌گیرد و تلویزیون سعی می‌کند تا از مداحی‌ها با محتوا و مداحان شناخته شده استفاده کند.

تهیه‌کننده «روز خدا» درباره نظارتی که صداوسیما بر محتوای مداحی‌ها دارد، اظهار کرد: محتوای این مداحی‌ها با نظارتی که مسوولان، شورای معارف سیما، گروه‌های معارف و بازبین‌های پخش در تلویزیون و شبکه‌های مختلف دارند از چند فیلتر می‌گذرد. همچنین در دو یا سه سال گذشته دقت بیشتری بر محتوای مداحی‌ها می‌شود و ما می‌بینیم زمانی که یک مداح، روایتی را عنوان می‌کند که سند تاریخی ندارد، پخش سازمان صداوسیما می‌خواهد که آن بخش اصلاح و حذف شود.

او خاطرنشان کرد: هر برنامه تلویزیونی به نیاز و سلیقه مخاطب باید توجه کند. برنامه‌ها نیاز دارند که خود را به‌روز کنند و با توجه به نیاز جامعه تغییراتی ایجاد کنند تا از سوی مخاطب بیشتر دیده شود و مورد استقبال قرار بگیرد.

قاسمی به محتوای برنامه‌های مناسبتی اشاره و اظهار کرد: ما یک محتوای بسیار ارزشمند داریم که سرچشمه آن اهل بیت (ع) هستند. بنابراین باید ظرفی را برای ارائه این محتوا درست کنیم. محتوا جنبه‌های مختلف و بسیار وسیعی دارد و همچنین ریزه‌کاری‌های پنهان زیادی در مناسبت‌ها وجود دارد که باید با توجه به اقتضای روز جامعه ظرف مناسبی برای ارائه آن مطالب در نظر گرفته و به جنبه‌های مختلف محتوا پرداخته شود.

او با اشاره به کارشناسانی که به برنامه‌های مناسبتی و مذهبی دعوت می‌شوند، گفت: ما کارشناسان باسواد، شناخته شده و کار بلد زیادی داریم اما باید هریک از آن‌ها را در جای خود و با توجه به تخصصی که دارند به برنامه‌ها دعوت کنیم و نباید یک کارشناس را برای همه مناسبت‌ها و موضوعات به عنوان مهمان به برنامه بیاوریم.

یونس قاسمی در پایان گفت: کارشناسی داریم که درباره امام صادق (ع) و امام محمد باقر(ع) کار تحقیقاتی چندین ساله انجام داده و چند کتاب دارد که بهترین گزینه برای دعوت به برنامه‌ای با این موضوع است؛ بنابراین هر یک از کارشناسان باید سر جای خود و با توجه به تخصصی که دارند به برنامه‌ها دعوت شوند.

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی