شمانیوز
شما نیوز

در نشست خبری ایرانسل به مناسبت ۱۸ سالگی تاسیس مطرح شد؛

گذار ایرانسل به Techco و نقش آفرینی در اقتصاد دیجیتال

گذار ایرانسل به Techco و نقش آفرینی در اقتصاد دیجیتال

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در نشست خبری به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس، به تشریح راهبردهای ایرانسل در گذار به شرکت فناوری‌محور (Techco) پرداخت و با اشاره به لایه‌های سه‌گانه اقتصاد دیجیتال، نقش این اپراتور را در اقتصاد دیجیتال مورد بررسی قرار داد.

به گزارش شمانیوز، بیژن عباسی آرند در جمع خبرنگاران لایه‌های سه‌گانه اقتصاد دیجیتال را شامل «لایه زیرساخت»، «لایه توانمندساز کسب‌وکارها» و «لایه محصولات و خدمات دیجیتال» عنوان کرد و به اهمیت هر یک از این لایه‌ها در توسعه محصولات و خدمات ایرانسل پرداخت.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به رویکرد پایداری این شرکت، گفت: ایرانسل در چهار سال متوالی برای نخستین بار در صنعت ICT کشور، گزارش پایداری منتشر کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوعات زیست‌محیطی مانند مصرف بهینه انرژی و کاهش کربن، بیان کرد: اقدامات ایرانسل در سال 1402 به ۱۱ درصد کاهش تولید کربن به ازای هر ترابایت دیتا منجر شده است.

ایرانسل

عباسی آرند همچنین به دو پروژه سرمایه‌گذاری اجتماعی شرکتی (CSI) جدید ایرانسل اشاره کرد و افزود: اولین پروژه، احداث نیروگاه خورشیدی کوچک برای ۱۸ مدرسه در مناطق کم‌برخوردار است که با تجهیز این مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلوواتی، ظرفیت تولید سالانه بالغ بر ۸۰۰ هزار کیلووات‌ساعت انرژی تجدیدپذیر ایجاد شده و درآمد حاصل از فروش برق تولیدی به هر مدرسه اختصاص داده می‌شود. پروژه دوم، بازسازی و احداث مدرسه و مرکز آموزش دانستان (ویژه کودکان کار) با همکاری بهزیستی است.

ایرانسل

مدیرعامل شرکت ایرانسل همچنین به استراتژی هوش مصنوعی در ایرانسل پرداخت و بیان کرد: نوآوری و پیاده‌سازی راهکارهای هوش مصنوعی از جمله بهینه‌سازی منابع و کاهش هزینه‌های عملیاتی، هدایت رشد از طریق تحول دیجیتال و توسعه زیرساخت «هوش مصنوعی به عنوان سرویس (AIaaS)» از مهمترین اولویت‌های این اپراتور هستند. وی از موفقیت‌های اخیر ایرانسل در استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سرویس‌های اعتبارسنجی کاربران، بهینه‌سازی قیمت‌گذاری محصولات و ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده به مشترکان خبر داد.

عباسی آرند در ادامه این نشست صمیمانه با اصحاب رسانه با اشاره به ویژگی‌های مرکز آموزش هوش مصنوعی ایرانسل، گفت: این مرکز دوره‌های تخصصی و جامع را با بهره‌گیری از مدرسان برجسته و گواهینامه معتبر ارائه می‌دهد. همچنین در حال حاضر ایرانسل برای بیش از ۲ میلیون خانوار پوشش فیبرنوری ایجاد کرده و عملیات اجرایی فیبرنوری در ۱۱۲ شهر و ۱۸ استان کشور ادامه دارد.

ایرانسل

وی اعلام کرد: به مناسبت ۱۸ سالگی ایرانسل، پوشش فیبرنوری شهر صدرا در استان فارس نیز تکمیل شد که این شهر به ۱۶۰ خانوار تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت. همچنین رونمایی از سایت ارتباطی روستایی جیرفت در استان کرمان، سه آبادی «گروه»، «قنات‌سیاه» و «ساویدان» را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار داد.

ایرانسل

عباسی آرند در این نشست از رونمایی ۶ محصول و راهکار جدید ایرانسلی، از جمله «پیشواز تصویری»، «پیامک ویدیویی» و «دستیار هوشمند پشتیبانی» خبر داد و به معرفی «ویستا مدیا» به‌عنوان بازوی تولید محتوای ایرانسل و «هلدینگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر ویستا» که مجوز «صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی» را دریافت کرده، پرداخت.

در پایان، پلتفرم «Y’ello» ایرانسل نیز به‌عنوان آژانس تبلیغات دیجیتال این شرکت معرفی شد که به کسب‌وکارها در انتخاب شیوه‌های تبلیغاتی مناسب کمک می‌کند و سامانه‌های احراز هویت و امضای دیجیتال را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی