شمانیوز
شما نیوز

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیر چوبی

کاهش تقاضا، گرانی مواد وارداتی و مشکلات مالیات و بیمه نفس سازندگان محصولات فلزی را گرفته است

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیر چوبی

به گزارش شمانیوز: رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیر چوبی گفت: دولت در تامین مواد اولیه کمک نمی کند، در زمان جنگ هم چنین مشکلی نداشتیم.

علی جعفری در ارتباط با معضلات سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیر چوبی اظهار داشت: کاهش ساخت و ساز در سطح شهر تاثیر مستقیم بر بازار سازندگان و فروشندگان کابینت های غیر چوبی داشت به طوری که همزمان با حاکم شدن رکود بر بازار ساختمان سازی، صنف سازندگان و فروشندگان کابینت های فلزی در وضعیت کسادی قرار گرفته اند.

جعفری در ادامه اظهار داشت: همه کارها به هم وصل است مثلا وقتی قیمت ساختمان سه برابر می شود، تقاضای آن کم می شود. خوب وقتی ساختمان ساخته نشود که کسی کابینت کار نمی کند، چه فلزی و چه غیر فلزی بنابراین سایر اصناف هم دچار رکود می شوند. معضل دیگر کارگاه های بدون جواز هستند که محصولات فلزی بی کیفیت دست مردم می دهند و موجب می شود تقاضا برای محصولات فلزی کاهش یابد.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیر چوبی پیرامون واردات در این حوزه خاطر نشان کرد: معضل دیگر ما موادی است که وارداتی است و عمدتا از ترکیه است اما متاسفانه دست یک عده دلال است. این دلال ها مواد وارداتی را به هر قیمتی که می خواهند می فروشند، ما را هم به هیچ کارخانه ای معرفی نکردند که در داخل بتوانیم مواد مورد نیازمان را تامین کنیم.

وی در مورد کاهش تقاضا کابینت تصریح کرد: همه اصناف مشکل دارند، وقتی کابینت متری سه ملیون تومان است، مصرف کننده چگونه بخرد؟ من خودم کارگاه خودم را بسته ام، واقعا مشکل داریم. دولت در تامین مواد اولیه کمک نمی کند، در زمان جنگ هم چنین مشکلی نداشتیم. در آن زمان دولت بیشتر حمایت می کرد اما اکنون دولت ما را به حال خودمان رها کرده است.

جعفری درباره مشکلات بیمه و مالیات گفت: بزرگترین معضل سازندگان مصنوعات فلزی مالیات و بیمه است. بیمه ها کارگاه ها و کارگر را آزار می دهند این در حالی است که در کشورهای دیگر دولت ها مردم را رایگان بیمه می کنند. سی و پنج سال است که در این صنف هستم و متاسفانه در جلسات هم دلال ها و نمایشگاهی ها صحبت می کنند و به اعضای اتحادیه اجازه صحبت کردن نمی دهند.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied