شمانیوز
شما نیوز

غلامرضا تختی

راز میان تخی و فردین لو رفت | فردین اگر بود تختی خود کشی نمی‌کرد

غلامرضا تختی در روز ۵ شهریور ۱۳۰۹ در خانواده‌ای متوسط در محله خانی‌آباد در تهران به دنیا آمد.

راز میان تخی و فردین لو رفت |  فردین اگر بود تختی خود کشی نمی‌کرد

به گزارش شمانیوز؛ غلامرضا تختی دو برادر و دو خواهر داشت که همه آنها از غلامرضا بزرگ‌تر بودند.پدر بزرگ غلامرضا، فروشنده خواربار و بنشن بود. حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می‌نشست و به همین علت لقب تختی به خاندانش داده شد.ال‌هاست تختی برای مردم ایران بیشتر از یک قهرمان المپیک ارزش دارد. ورزش ایران در رشته‌های ورزشی مختلف به خصوص کشتی، قهرمانان المپیک زیادی داشته است اما تختی یک نفر است برای ایران و ایرانی. تختی ۷ مدال جهانی و المپیک و ۱۱ سال استمرار مدال‌آوری در تاریخ ورزش ایران دارد که رکورددار است اما برای مردم، تختی بیشتر پهلوان بوده است تا قهرمان ورزشی.

غلامرضا تختی

کسی که بیست سال در انزوا زندگی کرده بود، با صرف تنها یک خبر ده‌ها هزار نفر را به میدان هفت‌تیر کشاند تا زیر تابوتش را از امجدیه بگیرند و او را تا منزل آخر همراهی کنند. تهرانی‌ها به یاد دارند آن روز چه قیامتی برپا بود و تا یک هفته بعد روی جلد نشریات تنها عکس سلطان قلب‌ها به چشم می‌خورد...

جمعیت جوانی که فردین را نه روی تشک کشتی و نه روی پرده سینما دیده بودند، اما او را می‌شناختند و مثل عضوی از خانواده‌دوست داشتند، مگر رستگاری جز این است؟

اما رفاقت او با غلامرضا تا نفس آخر ادامه داشت. آن‌ها که پیرامون زندگی تختی تحقیق کرده‌اند می‌دانند که فردین حداقل دو بار تختی را از خودکشی منصرف کرده بود و بار سوم هم غلامرضا در فاصله خروج از خانه تا روز 17 دی چند بار به منزل فردین تلفن کرد و یک‌بار حضوری تا خانه او در اقدسیه رفت، اما فردین دماوند بود و باغش در آنجا تلفن نداشت... تقریباً همه کسانی که این دو را و رابطه دوستانه بین آن‌ها را می‌شناختند، می‌گویند که اگر آن روز فردین خانه بود، تختی هم هنوز زنده بود!

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied