شمانیوز
شما نیوز

یک فعال گردشگری با انتقاد از قیمت‌ بالای گردشگری مطرح کرد

انجام سفرهای داخلی غیرممکن شده است

یک فعال گردشگری با اشاره به اینکه سفر باید در سبد خانوار باشد و به گردشگری داخلی بیندیشند، گفت: قیمت‌های بالای گردشگری داخلی منجر شده که سفر داخلی نیز به سمت غیرممکن حرکت کند.

انجام سفرهای داخلی غیرممکن شده است

به‌ گزارش شمانیوز، محمود بنکدار مشاور هیئت‌مدیره جامعه تورگردانان ایران در نشستی که با حضور فعالان گردشگری و با رویکرد پاسخگویی به چرایی و چگونگی توسعه گردشگری داخلی برگزار شد، گفت:  رویکرد ما نسبت به گردشگری طبیعت سبقه دیرین دارد.

وی ادامه داد: شاید مردم ما در آن زمان به آثار و جاذبه‌های تاریخی توجهی نمی‌کردند و به طبیعت می‌رفتند و معتقد بودند که این آثار برای گردشگران خارجی است. این در حالی است که کشورهای اروپایی برای کمپرها هم برنامه‌ریزی داشته‌اند.

این فعال گردشگری با اشاره به اینکه سفر باید در سبد خانوار باشد و به گردشگری داخلی بیندیشند، گفت: قیمت‌های بالای گردشگری داخلی منجر شده که سفر داخلی هم به سمت غیرممکن حرکت کند و نگرانی ما از اتفاقات غیرقانونی است.

 

توسعه گردشگری داخلی تا حرکت به‌سمت گردشگری خلاق

حسن تقی‌زاده انصاری رئیس هیئت مدیره جامعه گردشگری الکترونیک نیز در این نشست گفت: وزارتخانه ما چه وظایفی دارد و نگاه حاکمیت و دولت این مسئله است یا همچنان هدف این است که امکانات و مسیرهای قبلی طی شود و آیا برای بحران ریزش نیروهای متخصص و بحران‌های بعدی برنامه‌ای داریم یا نه؟

وی با بیان اینکه باید برای آماده شدن بازآفرینی کنیم و تاب آوری را افزایش دهیم، گفت: نباید با خیال راحت فکر کنیم که این بحران تمام شده است و همه حوزه‌های خدماتی و گردشگری را متاثر کرده است.

این فعال به قیمت‌های بالای سفرهای داخلی به مقاصدی مانند کیش اشاره کرد و گفت: این مسائل نکات سردرگمی است که ما برای مدیریت مقصد در کیش باید در نظر داشته باشیم.

وی به یزد و کرمان و فلات مرکزی اشاره کرد و گفت: باید خلاقیت و تنوع مقصد و توزیع مقصد را در این حوزه بگنجانیم تا بتوانیم مدیریت کنیم.

تقی‌زاده انصاری به‌ نبود نظارت بر برخی از سفرها اشاره کرد و گفت: سبک سفرها و گردشگری در خیلی از مقاصد در حال عوض شدن است و این در حالی است که ما آمادگی این مسئله را نداریم.

 

گردشگری خلاق جایگزین گردشگری هایی انبوه 

سهند عقدایی رئیس کمیته گردشگری خلاق اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با بیان این پرسش که گردشگری طبیعت گردی و تجربه گرا چه نیازهایی دارد، اظهار کرد: زیرساخت گردشگری انبوه، اقامت، حمل و نقل و پروازها هم جزو گردشگری انبوه هستند که در کشور ما امکان آن وجود ندارد.

وی در خصوص گردشگری فرهنگی و انبوه به مشکلات زیرساختی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که گردشگری طبیعت و کشاورزی و… جزو گردشگری‌هایی است که با آموزش و امکانات محدود قابل راه‌اندازی است.

عقدایی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری‌ها به سمت آموزش بروند، گفت: گردشگری خلاق باید جایگزین اندیشه گردشگری انبوه در برنامه ریزی‌های گردشگری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied