شمانیوز
شما نیوز

یارانه

یارانه تان قطع شده؟ مجددا ثبت نام کنید

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: ثبت نام برای سرپرستان خانوار‌هایی را که یارانه آن‌ها قطع شده در بودجه سال آینده امکانپذیر شد.

یارانه تان قطع شده؟ مجددا ثبت نام کنید

به گزارش شمانیوز : رحیم زارع در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: این افراد می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و ثبت نام کنند تا بعد از بررسی مجدد، یارانه آن‌ها برقرار شود.

زارع در ادامه تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق ملی مسکن برای سامانه ملی املاک و مسکن کشور، سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان و سامانه کنترل طرح‌های برنامه تولید مسکن و جهش تولید اختصاص یافت. همچنین از محل تنخواه گردان، ۵۵۰ میلیارد تومان در اختیار جمعیت هلال احمر و ۱۸۷ میلیارد تومان هم در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای اعتبارات هزینه‌ای قرار داده شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا خبر‌هایی در خصوص عدم افزایش میزان مبلغ یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال آینده صحیح است، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حذف ارز ترجیحی را پیش‌بینی کرده بود تا از محل منابع درآمدی آن مبلغ یارانه‌ها را افزایش دهد. کمیسیون تلفیق بودجه ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی به دلیل بروز مشکلاتی برای تامین معیشت مردم، ۹ میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی در سال آینده در نظر گرفت.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق همچنین از محل یارانه پیش بینی شده در تبصره ۱۴ حدود ۳ میلیارد دلار نیز برای خرید گندم با نرخ ۹۵۰۰ تومان در نظر گرفت، براین اساس یارانه‌ها با همان مبلغ قبلی باقی خواهد ماند.

همچنین از محل تنخواه گردان، ۵۵۰ میلیارد تومان در اختیار جمعیت هلال احمر و ۱۸۷ میلیارد تومان هم در اختیار وزارت بهداشت و درمان برای اعتبارات هزینه ای قرار داده شد. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس ضمن تاکید براینکه اعضای کمیسیون ثبت نام برای سرپرست خانوارهایی که یارانه آنها قطع شده را نیز در بودجه سال آینده امکانپذیر کردند، گفت: این افراد می‌توانند به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه

زارع در خصوص ارسال نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: هفته گذشته رئیس جمهور با هدف تقویت سازمان بورس و اوراق بهادار و کاهش نرخ خوراک پتروشمی‌ها و نرخ سوخت گازی پتروشیمی‌ها نامه‌ای با مضمون اصلاحی این موارد در لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارسال کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی