شمانیوز
شما نیوز

پاک کردن انواع چسب از لباس | ترفند پاک کردن چسب های مختلف از روی لباس

پاک کردن انواع چسب از لباس | ترفند پاک کردن چسب های مختلف از روی لباس

درمقاله زیر ترفند های پاک کردن انواع چسب ها از روی لباس را مطالعه کنید.

چسب یکی از موادی است که در هرخانه ای پیدا میشود. معضلات پاک کردن چسب از روی برای هرکسی پیش آمده است. 

پاک کردن چسب ناخن

برای پاک کردن چسب ناخن پارچه‌ای نخی را به استون آغشته کنید آنگاه آن را روی قسمتی از پارچه که دیده نمی‌شود امتحان کنید تا اطمینان پیدا کنید که استون به پارچه آسیب نمی‌رساند و رنگ آن را تغییر نمی‌دهد.

برای پاک کردن قطره چسب آن را از بیرون به طرف داخل تمیز کنید. این گونه که از قسمت بیرونی چسب با اسفنج روی قطره به‌صورت ضربه‌ای بزنید و در آخر بگذارید تا اسفنج به مدت یک یا دو دقیقه روی قطره بماند.

با استفاده از جسمی کند یا قسمت پشت چاقو سعی کنید تکه‌های شل شده و سست چسب را بکنید. امکان دارد این مرحله احتیاج به تکرار داشته باشد. بعد از کنده شدن چسب با توجه به راهنمای شستشوی پارچه، آن را بشویید.

پیش از قرار دادن پارچه در خشک‌کن مجددا پارچه را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید چسبی روی لباس باقی نمانده است. چنانچه قدری چسب روی لباس باقی مانده باشد، باید پاک شود؛ چون دمای خشک‌کن سبب سفت شدن و چسبیدن چسب شده و کندن آن را تقریباً ناممکن می‌کند.

چسب

چسب حرارتی

چسب تفنگی و چسب حرارتی بهترین دوست سازندگان کاردستی و صنایع دستی است. ولی اگر این چسب به لباس ریخت و اگر کمی زمان دارید، پارچه آغشته به چسب را یک شب در فریزر قرار دهید. این کار باعث می‌شود چسب حرارتی به اندازه کافی شکننده شود و بتوانید با یک ابزار لبه کُند یا ناخن انگشت خود، آن ‌برطرف کنید. از پاک کننده تجاری می‌توان برای برطرف کردن باقی مانده لکه استفاده کرد و سپس لباس را به صورت معمولی شست.

اگر زمان کمتری دارید می‌توانید از استون برای از بین بردن چسب استفاده کنید. یک پنبه را به استون آغشته کنید. از بیرون لکه چسب به سمت داخل، پنبه را حرکت دهید. همین طور ادامه دهید که چسب از لباس شما به پنبه بچسبد. زمان انتقال چسب، از یک پنبه تمیز استفاده کنید و تا هنگامی که همه آثار چسب از بین نرفته، به کار خود ادامه دهید.

پاک کردن لکه چسب مایع

اگر چسب خشک است، از چاقویی که تیز نباشد یا لبه کارت اعتباری پلاستیکی برای از بین بردن چسب خشک شده استفاده کنید و سپس مراحل حذف چسب مرطوب را دنبال کنید.

ابتدا آب سرد را از پشت پارچه روی آن بریزید تا چسب خارج شود. پارچه را مثل همیشه آب‌کشی کرده و بشویید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی