شمانیوز
شما نیوز

غذای ساده و فوری | طرز تهیه اسفناج و قارچ

یک شام ساده و فوری درست کن | طرز تهیه ساندویچ اسفناج و قارچ

یک شام ساده و فوری درست کن | طرز تهیه ساندویچ اسفناج و قارچ

طرز تهیه ساندویچ اسفناج و قارچ به عنوان شام فوری و سریع را در زیر بخوانید.

ساندویچ اسفناج و قارچ غذایی پر طرفردار است. ساندویچ اسفناج و قارچ را به عوان شام فوری و ساده می توانید درست کنید. زمان آماده سازی ساندویچ اسفناج و قارچ کم است. ساندویچ اسفناج و قارچ یک غذای فوق العاده خوشمزه است.  طرز تهیه این غذای خوشمزه را در زیر می توانید مطالعه کنید. 

مواد لازم

نان تست ۴ عدد 
اسفناج بچه یا برگ اسفناج خرد شده ۱ پیمانه
قارچ ورقه شده ۲۵۰ گرم
پودر سیر ۱/۲ قاشق چایخوری 
پودر فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری
پونه کوهی ۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل چیلی ۱/۴ قاشق چایخوری
پنیر رنده شده یا پنیر ورقه‌ای موزارلا ۱/۲ فنجان
کره یا روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار دل‌خواه

​ساندویچ اسفناج و قارچ​

طرز تهیه

مرحله اول:

در اولین مرحله تابه نسوز، یا تفلن خود را روی حرارت ملایم قرار دهید. روغن زیتون یا کره را درون تابه بریزید و زمان دهید تا کمی داغ شوند. پودر سیر را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله دوم:

قارچ‌های خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی دمای تابه را بالاتر ببرید. ۴ تا ۵ دقیقه به آرامی قارچ‌ها را درون تابه تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود و قارچ‌ها طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم:

بچه اسفناج‌ها یا برگ اسفناج‌هایتان را به ابعاد دل‌خواه برش بزنید و به ترکیب درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا اسفناج‌ها از حالت خامی خارج شوند.

مرحله چهارم:

فلفل چیلی، پودر فلفل سیاه، پونه کوهی و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا طعم ادویه‌ها حسابی با ترکیب درون تابه مخلوط شوند. دو تا سه دقیقه همه مواد را درون تابه بهم زنید تا ترکیبتان آب اضافی نداشته باشد.

حالا حرارت را خاموش و به سراغ نان‌ها و چیدمان نهایی ساندویچ می‌رویم.

مرحله پنجم:

درون تابه مناسب دیگری دو طرف نان‌هایتان را چند دقیقه‌ای قرار دهید تا کمی برشته و طلایی رنگ شوند.

نکته: برای خوش‌رنگ‌تر شدن و طعم بهتر نان‌ها می‌توانید کمی کره ذوب شده روی آ‌ن‌ها بمالید و بعد آ‌ن‌ها را درون تابه گریل کنید؛ حتما دقت داشته باشید حرارت تابه زیاد نباشد زیرا نان‌ها به سرعت برشته شده و رنگ سوختگی می‌گیرند.

مرحله ششم:

ابتدا لایه نازکی از پنیر رنده شده یا یک ورق از پنیر موزارلا را روی سطح نان قرار دهید. لایه دوم از ترکیب جادویی قارچ و اسفناج طعم‌دار شده روی آن بریزید.

برای لایه بعدی، مجددا کمی پنیر روی اسفناج‌ها قرار دهید. در آخرین مرحله نان تست گریل شده دیگری روی آن قرار داده و کمی با دست فشار دهید تا ساندویچ شما فشرده شود.

در همان تابه چند دقیقه‌ای زمان دهید تا پنیر‌ها ذوب شوند.

نکته: توصیه می‌کنیم حتما به ترتیبی که در بالا ذکر شد مواد را روی هم بچینید، این کار باعث می‌شود تا ساندویچ شما کاملا به هم چسبیده و یکپارچه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی