شمانیوز
شما نیوز

سیب | سیب خشک

بهترین تنقلات رو برای بچه هات درست کن | راز خشک کردن سیب در خانه

یبخشک که ان روز ها به فراوانی در همه جا یافت می شود، دارای خواص همان سیب است. و جز یکی از تنقلات خوشمزه و مفید است. در مقاله زیر روش خشک کردن سیب در خانه را به شما آموزش داده ایم.

بهترین تنقلات رو برای بچه هات درست کن | راز خشک کردن سیب در خانه

سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌های دنیا است. در تاریخ بسیاری از تمدن‌های قدیمی، از سیب به عنوان میوه‌ای شفادهنده یاد شده است. انواع سیب بسیار زیاد است و در تمام دنیا کشت می‌شود. آن را به عنوان میوه تازه، آبمیوه و میوه خشک استفاده می‌کنند. خواص سیب خشک کاملا مانند میوه تازه آن است. با این تفاوت که رطوبت آن بسیار کمتر از رطوبت سیب تازه است.

سیب خشک خواصی مشابه میوه تازه آن دارد. این میوه خشک برای تهیه انواع نوشیدنی استفاده می‌شود. خواص آن برای سلامتی مفید است. سیب خشک برای مصرف روزانه مناسب است. خواص سیب خشک سرشار از ویتامین، املاح معدنی، فیبر و… است. در ادامه با ما برای خشک کردن سیب درخانه همراه باشید. 

سیب خشک

 

مرحله اول | شستن و برش زدن سیب

 

در اولین مرحله به سراغ شستن سیب‌ها روید. آن‌ها را به خوبی ضدعفونی کرده و بشویید، میوه‌های شسته شده را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. حال با کمک چاقو تیزی شروع به برش زدن منظم و یک‌سان سیب‌ها روید. اگر جایی از میوه قهوه‌ای شده یا خرابی دارد حتماً آن را جدا کنید. توجه داشته باشید که اگر زیاد نازک برش زنید میوه‌ها بعد از خشک شدن شکننده می‌شود و ظاهری زیبا نخواهد داشت. اگر برش‌های شما ضخیم باشد مدت زمان خشک شدن آن طولانی‌تر می‌شود.

شما می‌توانید سیب‌ها را با پوست خشک کنید اما بهتر است پوست و قسمت سفت یا دانه‌های میوه را جدا کنید. قسمت سفت میان سیب با ماسوره یا چاقو به راحتی قابل جدا کردن است. برای ورقه کردن سیب می‌توانید از اسلایسر کمک بگیرید تا میوه‌ها به صورت کاملاً یکسان و نازک برش خورده شود.

مرحله دوم | جلوگیری از قهوه‌ای شدن سیب‌ها

 

پس از برش زدن سیب، آنزیمی از آن آزاد می‌شود و واکنش بین این ماده و هوا سبب قهوه‌ای شدن یا سیاه شدن سیب می‌شود که برای جلوگیری از سیاه نشدن سیب ما ۲ راه کار ساده به شما آموزش می‌دهیم.

۱- استفاده از آب لیمو ترش

 

درون ظرف مناسبی مقداری آب و آب لیمو را با هم ترکیب کنید. مقدار این ترکیب با توجه به حجم سیب‌های شما متفاوت است به طور مثال برای ۱/۵ لیتر آب ۱-۲ قاشق غذاخوری آبلیمو کافی است. حال سیب‌های برش زده را به مدت ۱۰ دقیقه در محلول آب و آبلیمو خیس کنید. توجه داشته باشید که مقدار مایعات شما باید به قدری باشد که روی سطح سیب‌ها را بپوشاند. پس از گذشت زمان اعلامی سیب‌ها را از ترکیب آب و آبلیمو خارج کنید و آنها را آبکش کنید. دستمال آشپزخانه تمیز و بدون پرزیی را پهن کنید و سیب‌های آبکش شده را روی آن بچینید، اجازه دهید تا آب اضافی آن‌ها به خوبی گرفته شود.

۲- استفاده از آب پرتقال

 

روش دیگر برای جلوگیری از سیاه شدن سیب‌ها غوطه ور کردن ورقه‌های سیب به مدت ۱۰ دقیقه در آب پرتقال است. توجه داشته باشید که اگر از این روش برای جلوگیری از تیره شدن میوه‌ها استفاده می‌کنید سیب‌های شما عطر و بوی پرتقال به خود می‌گیرند.

مرحله سوم | خشک کردن سیب

ما امروز در این مقاله به ۴ روش خشک کردن سیب را به شما آموزش خواهیم داد. دقت داشته باشید که برای خشک کردن سیب با هر کدام از روش‌های زیر اجرای ۲ مرحله بالا الزامی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied