شمانیوز
شما نیوز

چسب | پاک کردن چسب

نکات طلایی برای پاک کردن چسب از سطوح مختلف | دیگر نگران لکه شدن با چسب نباشید

نکات طلایی برای پاک کردن چسب از سطوح مختلف | دیگر نگران لکه شدن با چسب نباشید

اگر روی لباس و فرش شماهم لکه چسب ریخته شده است و نمی دانید چکار باید بکنید با ما همراه باشید.

چسب‌های مایع، انواع مختلفی دارند و نحوه پاک کردن هرکدام از این ترکیبات با دیگری متفاوت است هرچند که تشخیص این که لکه‌ی چسب از چه نوعی می‌تواند باشد برای افراد مبتدی و خام‌دست سخت است ما یک استادکار کارکشته‌ی خشکشویی با یک نگاه می‌تواند لکه‌ی چسب را تشخصی و حلال آن را انتخاب کند. با این حال شما هم اگر کمی دقت کنید می‌توانید نوع چسب را تشخیص دهید یا در زمان لکه شدن لباستان به نوع چسب توجه کنید.

 

پاک کردن لکه چسب ناخن

 

۱- یک پنبه را به پاک کننده لاک ناخن، که بر پایه استون باشد، آغشته کنید (متیل استات که مواد پاک کننده ملایم‌تری هستند کار نمی کنند). آن را روی یک درز داخلی و کوچک امتحان کنید تا مطمئن شوید که پاک کننده لاک به پارچه یا فرش آسیب نمی‌رساند یا تغییر رنگ نمی‌دهد.

۲- از بیرون لکه به داخل کار کنید. چسب سفت شده را با گوش پاک‌کن آغشته کنید. اجازه دهید گوش پاک‌کن یک یا دو دقیقه روی چسب بماند.

۳- از چاقوی آشپزخانه، که تیز نیست، برای از بین بردن چسب شل شده استفاده کنید. بعد از برداشتن چسب ممکن است لازم باشد چندین بار این روند را تکرار کنید.

۴- هنگامی که احساس کردید تمام چسب از پارچه‌ها خارج شده است، محل را با یک پاک کننده یا کمی مواد شوینده قوی مخصوص لباس (تاید یا پرسیل) تمیز کرده و طبق دستورالعمل‌های برچسب مراقبت از پارچه، لباس را بشویید.

۵- قبل از قرار دادن لباس در خشک‌کن، لکه را بررسی کنید. در صورت وجود لکه ممکن است لازم باشد عقب نشینی کنید. خشک شدن روی حرارت زیاد باعث ایجاد لکه شده و از بین بردن آن غیرممکن است. پس قبل استفاده از خشک‌کن از پاک شدن کامل لکه مطمئن شوید.

تمیز کردن چسب

 

تمیز کردن چسب از پارچه

 

برای از بین بردن چسب از روی لباس و پارچه، سعی کنید تا آنجا که می توانید چسب را بتراشید و با لمس ملایم پارچه را تمیز کنید، دقت کنید که پارچه پاره نشود. پارچه را یک شب در آب سرد خیس کنید.

 

پس از خیساندن، مقدار کمی مایع شوینده ی لباسشویی را روی چسب قرار بدهید و با یک برس نرم آن را ماساژ دهید. پارچه را به طور معمول در آب گرم بشویید. اگر چسب ادامه پیدا کرد، سعی کنید استون را روی یک پنبه بمالید و آن را درون لکه ی چسب بزنید. مراقب پارچه های ظریف باشید، زیرا استون می تواند باعث تغییر رنگ شود. دوباره آن را با آب گرم بشویید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی