شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیز کردن لکه چایی

سه راهکار ویژه برای تمیز کردن لکه چایی از روی لباس | دیگر نگران لکه شدن لباست نباش

سه راهکار ویژه برای تمیز کردن لکه چایی از روی لباس | دیگر نگران لکه شدن لباست نباش

حتما برای شماهم پیش آمده لکه چایی روی لباستان باشد و ندانید که باید چکار کنید ؟ پس حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

قبل از اینکه برای از تمیز کردن لکه چای از روی لباس اقدام کنید، برای آگاهی از دستورالعمل های خاص شستشوی لباس، برچسب لباس را بررسی کنید. یکی از سریع‌ترین راهکارهای ممکن برای تمیزکردن لکه چای روی لباس و خلاصی از دست آن، استفاده از یک دستمال مرطوب است.

در مقاله زیر ما قصد داریم به شما سه روش برای تمیز کردن لکه چای از روی لباس را آموزش دهیم. 

 

پاک کردن لکه چای با آب سرد

 

یک شیوه برای پاک کردن لکه چای این است که لباس را زیر آب سرد بگیرید. با کمک یک تکه پارچه و آب سرد، روی لکه به وجود آمده ضربه بزنید و لکه را پاک کنید. همینطور می‌توانید برای رفع لکه لباس ، لباس را حداقل ۳۰ دقیقه داخل آب سرد خیس کنید. چنانچه لباس رنگی نیست می‌توانید از مایع سفید کننده نیز برای پاک کردن لکه چای استفاده کنید.

پاک کردن لکه چای

خیس کردن پارچه‌های نخی درون محلول سرکه سفید

 

چنانچه جنس پارچه لباس شما نخی است، می‌توانید آن را درون محلول سرکه سفید هم خیس کنید. نخست سرکه سفید را روی یک بخش کوچک از لباس که خیلی معلوم نیست آزمایش کنید، چون امکان دارد سبب تغییر رنگ لباس شود. برای درست کردن این محلول، کافی‌ست ۱ فنجان سرکه سفید و ۳ فنجان آب سرد را درون یک سطل، کاسه و یا حتی سینک ظرف‌شویی با هم مخلوط کنید.

چنانچه پس از انجام‌دادن این کارها، لکه چای بازهم از بین نرفته بود، می‌توانید قدری نمک روی آن بریزید و با انگشتان خود پارچه و نمک را به هم بمالید تا هنگامی که لکه چای پاک شود.

 

 پاک کردن لکه چای از روی لباس به کمک جوش شیرین

 

جوش شیرین سلطان لکه‌بر‌های خانگی است. یک فرمول افسانه‌ای که بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان برای شما به ارمغان می‌آورد. کافی‌است که لکه را خیس کرده و به اندازه یک قاشق چای‌خوری روی جوش شیرین روی لکه بپاشید. سپس با انگشت به نرمی محل لکه را بمالید تا جوش شیرین به بافت پارچه خیس نفوذ کند. حالا می‌توانید با آب یا مواد شوینده رایج لباس خود را بشویید. دیگر اثری از لکه نیست!

 

به‌ جای خیس کردن لباس، می‌توانید قدری از محلول سرکه سفید را به صورت مستقیم روی بخشی از لباس که لکه چای روی آن ریخته اسپری کنید و بگذارید برای مدت ۳۰ دقیقه در همان وضعیت باقی بماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی