شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیز کردن مبل

دو نکته طلایی برای تمیز کردن مبل | با ترفند های زیر مبلت مثل روز اولش میشه

دو نکته طلایی برای تمیز کردن مبل | با ترفند های زیر مبلت مثل روز اولش میشه

تمیز کردن مبل دغدغه هر خانم خانه داری است ، اما گاهی اوقات پیش می آید که تمیز کردن مبل دردسر شده باشد برایتان ، پس حتما مقاله زیر بخوانید.

مبل ها تأثیر زیادی در آراستگی منزل دارند اما در صورتی که مبل ها کثیف و پر از لکه باشند ، زیبایی منزلتان را از بین می برند.تمیز کردن مبل پارچه ای، یکی از بزرگترین دغدغه‌های هر خانم خانه داری است.زمان تمیز کردن مبلمان معمولاً به سبک زندگی و مقدار استفاده شما از آن‌ها وابسته است. اگر در خانه فرزند کوچک دارید و از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید و یا چندین ساعت از طول روز را روی مبل دراز می‌کشید و به تماشای تلویزیون و خوردن تنقلات می‌پردازید، باید بدانید که مبلمان شما به تمیزکاری بیشتری احتیاج خواهد داشت. 

در ادامه ما قصد داریم دو روش تضمینی برای تمیز کرد مبل پارچه ای را به شما آموزش دهیم.

 

نحوه نظافت مبل پارچه ای با سرکه

 

قبل از اینکه از سرکه برای تمیز کردن مبل‌های خودتان استفاده کنید، کمی از آن را روی قسمت‌های پشتی مبل امتحان کنید تا مطمئن شوید که پارچه مبل به آن واکنش نمی‌دهد. البته سرکه یک نوع اسید ضعیف است و معمولا مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد اما با این وجود باز هم بهتر است هنگام کار با مواد شوینده ابتدا آن را تست کنید.

مواد لازم برای نظافت مبل پارچه ای با سرکه  در جهت نظافت منزل به شرح زیر است:

  • مسواک قدیمی یا اسفنج زبر
  • آب ولرم
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • اسپری خالی

برای نتیجه بهتر توصیه می‌کنیم که از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. ترکیب این دو ماده در کنار هم می‌تواند تقریبا هر نوع لکه‌ تازه‌ای را از بین ببرد. به همین خاطر این محلول را همیشه آماده داشته باشید تا به محض اینکه روی مبل‌ها لکه گرفت بتوانید آن‌ها را پاک کنید.

ابتدا چربی‌ها را با استفاده از یک قاشق و با حوصله کامل از روی مبل بردارید. زیر چربی‌ها احتمالا یک لکه بزرگ نقش بسته است. روی آن را به صورت کامل با جوش شیرین بپوشانید. تلاش کنید که فقط روی لکه جوش شیرین قرار بگیرد و با بقیه قسمت‌ها کاری نداشته باشید.

سپس سرکه سفید را که از قبل داخل اسپری ریخته‌اید، روی جوش شیرین اسپری کنید. جوش شیرین و سرکه با هم واکنش نشان می‌دهند و شروع به جوشیدن می‌کنند. کمی منتظر بمانید تا جوشیدن آن‌ها به پایان برسد. اکنون می‌توانید محل لکه را با استفاده از اسفنج پاک کنید.

توجه داشته باشید که نیازی نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید و فقط کافیست ترکیب سرکه و جوش شیرین را از روی مبل پاک کنید. در صورتی که لکه تازه ایجاد شده باشد، اثر آن به راحتی از بین می‌رود اما برای لکه‌های قدیمی‌تر ممکن است نیاز باشد یکبار دیگر این مرحله را تکرار کنید. در نهایت نیز با استفاده از اسفنج مرطوب محل موردنظر را پاک کنید. تا آثار سرکه نیز به صورت کامل از بین برود.

 

شستشوی مبل پارچه ای با جوش شیرین

 

جوش شیرین نیز مانند سرکه یک ماده ضدعفونی کننده و تمیز کننده طبیعی است و می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای تمیزکننده‌های صنعتی باشد. این ماده به دلیل خاصیت قلیایی که دارد می‌تواند در انواع سطوح مختلف به کار گرفته شود و هیچگونه آسیبی به سطوح وارد نمی‌کند. برای تمیز کردن مبل با جوش شیرین ابتدا کوسن‌ها و قسمت‌های جدا شونده مبل را بردارید و تمامی قسمت‌های مبل از جمله گوشه‌ها، ترک‌های بین سطوح و… را با استفاده از جارو برقی به خوبی تمیز کنید.

سپس یک لایه با ضخامت مناسب از جوش شیرین را بر روی تمامی قسمت‌های مبل بپاشید و با یک برس نرم آن را مالش دهید تا به بافت پارچه نفوذ کند. به هیچ عنوان از برس‌های سیمی و ضخیم استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه خواهد شد. یک تا دو ساعت صبر کنید تا تمام رطوبت و بوی بد پارچه توسط جوش شیرین جذب شود.

در نهایت جارو برقی را روی دور تند قرار دهید و تمام سطح مبل را با استفاده از آن جارو بکشید. بلافاصله می‌توانید نتیجه کار و تفاوت آن را مشاهده کنید.

علاوه بر تمیز کردن مبل با جوش شیرین، می‌توانید از این روش برای تمیز کردن تشک خوشخواب نیز استفاده کنید تا تمام بوی بد آن را به خوب جلب کند. از آنجایی که جوش شیرین یک ماده طبیعی و قلیایی است هیچ آسیبی نیز به بافت پارچه‌ها شما وارد نمی‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    کاربردی بود ممنون

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی