شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت:

خودروسازان داخلی تا پایان مهر به سامانه ملی گارانتی وارد می‌شوند

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت با بیان اینکه خودروساز موظف به ارائه گارانتی است، گفت: خودروسازان داخلی تا پایان مهر به سامانه ملی گارانتی وارد می‌شوند.

خودروسازان داخلی تا پایان مهر به سامانه ملی گارانتی وارد می‌شوند

 حمید محله‌ای در گفت‌وگویی به بیان توضیحاتی درباره تعهدات خودروسازان به انجام گارانتی و پیوستن به سامانه ملی گارانتی پرداخت و اظهار داشت: هرچند خودرو به سامانه ملی گارانتی اضافه شده است، اما هنوز خودروسازان داخلی در این سامانه حضور ندارند.

وی بیان‌داشت: خودروسازان داخلی در فرایند کار قرار گرفته اند و باید شبکه خود را معرفی کنند تا ارزیابی و تایید شده و در سامانه درج شود.

محله‌ای گفت: عدم حضور آنها در این سامانه نشانه نداشتن گارانتی خودرو نیست، بلکه خودروهای داخلی تا ۶۰ هزار کیلومتر یا سه سال خودروی داخلی گارانتی دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: اینکه گفته می‌شود اگر شیشه خودروها دودی شود یا اگر در خودرو کفی سه بعدی نصب شود، گارانتی را قبول نمی کنند اصلا صحت ندارد و شاید شوخی باشد، اما اگر شکایتی باشد به طور حتم رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسوول وزارت صمت گفت: در این سه سال خدمات رایگان ارائه و پس از آن خدمات پس از فروش با گرفتن مبالغی انجام می شود.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت ادامه‌داد: فرآیند نظارت بر گارانتی در کشور باید تقویت شود، این مهم فقط از طریق بگیر و ببند انجام نمی‌شود و فرد می تواند در این سامانه شکایت کند و در مدت یک هفته به این شکایت رسیدگی می‌شود.

وی اظهار داشت: فرآیند ورود خودروساز به سامانه انجام شده است و در حال گرفتن اطلاعات آنها هستیم. سامانه گارانتی مجموعه تعهداتی است که خودروساز به مردم ارائه می کند. این گارانتی ها مغایرت هایی دارد که در حال بررسی برای رفع آنها هستیم.

محله‌ای با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ خودروساز مونتاکار داریم، تاکید کرد: دستگاه های نظارتی هم باید به وزارت صمت کمک کنند، در حال ایجاد ارتباط بین سامانه های شرکت ها با سامانه گارانتی هستیم و تا پایان مهر ماه خودروسازان را به این سامانه وارد می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied