شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن | تمیز کردن صفحه تلویزیون

ترفند ویژه برای تمیز کردن صفحه تلویزیون | با این روش دیگه نگران کثیف شدن صفحه تلویزیون نباش

ترفند ویژه برای تمیز کردن صفحه تلویزیون  | با این روش دیگه نگران کثیف شدن  صفحه تلویزیون نباش

اگر شماهم به دنبال راهی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون خود می باشید حتما با ماهمراه باشید.

به گزارش شمانیوز : تمیز کردن صفحه تلویزیون دغدغه خیلی از افراد است.  تمیز کردن صفحه تلویزیون کار بسیار حساسی است. برای تمیز کردن صفحه تلویزیون روش های مختلفی است که در ادامه به شما آموزش می دهیم. 

 

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون

  1. برای تمیز کردن تلویزیون از پارچه‌های میکروفیبر استفاده کنید. صفحه نمایش‌های مدرن می‌توانند به فشار حساس باشند و به راحتی خراشیده می‌شوند. به گفته متخصصان صرف نظر از اینکه صفحه نمایش شما LCD، OLED یا پلاسما است بهتر است از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. پارچه میکروفیبر با الیاف بسیار ریز بافته می‌شود که فشار روی صفحه نمایش را یکنواخت‌تر می‌کند و احتمال ایجاد خراش یا آسیب را کاهش می‌دهد.

از چه چیزهایی باید اجتناب کرد: حوله، دستمال کاغذی و سایر منسوجات ممکن است حاوی الیافی باشند که به صفحه نمایش آسیب برساند. حتی اگر در حال یادگیری نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون led هستید پارچه میکروفیبر همچنان راهگشاست. همچنین می‌توانید از گردگیر الکترواستاتیک استفاده کنید.

  1. گوشه‌ها را هم تمیز کنید. حتماً از پارچه خود برای تمیز کردن گوشه‌ها و لبه‌های صفحه نمایش استفاده کنید. پارچه را بچرخانید تا همیشه از قسمت تمیز استفاده کنید.

از چه چیزهایی باید اجتناب کنید: در زمان تمیز کردن تلویزیون، فشار زیادی وارد نکنید در غیر این صورت ممکن است دفعه بعد که صفحه تلویزیون ال سی دی یا پلاسما خود را روشن می‌کنید شاهد پیکسل‌های سوخته باشید.

  1. مایع مخصوص را روی پارچه اسپری کنید. اگر از هر نوع مایعی استفاده می‌کنید ابتدا آن را روی پارچه اسپری کنید تا به قسمت‌های داخلی آسیب نرسانید. هرگز آن را مستقیماً روی صفحه نمایش اسپری نکنید.

از چه چیزهایی باید اجتناب کرد: با این حال از پارچه‌های کثیف و روغنی استفاده نکنید زیرا مواد روغنی آن‌ها می‌تواند اثراتی روی صفحه نمایش شما باقی بگذارد.

  1. با حرکات همپوشی پاک کنید. برای جلوگیری از ایجاد لک به‌صورت رگه‌ها، توصیه می‌شود که با حرکت‌های یکنواخت و همپوشی چه به صورت افقی یا عمودی به تمیز کردن تلویزیون خود بپردازید. سپس برای بار آخر یک پارچه خشک روی صفحه بکشید تا باقیمانده لکه‌ها از بین برود.

از مواردی که باید اجتناب کرد: تمیز کردن صفحه به صورت دایره‌ای، زیرا این کار می‌تواند رگه‌هایی ایجاد کند.

تمیز کردن صفحه تلویزیون

چگونه لکه‌های مقاوم روی صفحه تلویزیون خود را تمیز کنیم؟

اگر لکه مقاومی روی صفحه نمایش می‌بینید می‌توانید مخلوط بسیار رقیق آب مقطر و مایع ظرف‌شویی ملایم را امتحان کنید. نکته مهم در مورد نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون lcd این است که هرگز نباید از مواد شیمیایی خشن مانند استون، تولوئن یا آمونیاک استفاده کنی

 

پاک‌کننده‌های ممنوع برای تمیز کردن تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون دارای لایه‌های خاصی است که برای به حداقل رساندن تابش و بازتاب خیره کننده طراحی شده‌اند. بنابراین اشتباه‌ترین کار در زمان تمیز کردن تلویزیون آسیب رساندن به پوشش صفحه نمایش آن است. تقریباً تمام پاک‌کننده‌هایی که در آشپزخانه و حمام خود استفاده می‌کنید می‌توانند به صفحه تلویزیون شما آسیب بزنند. توصیه می‌کنیم از همه آن‌ها اجتناب کنید.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی