شمانیوز
شما نیوز

دوپیازه ماهی جنوبی | طرز تهیه دوپیازه ماهی جنوبی

برای ناهارت یک غذای اصیل و خوشمزه درست کن | طرز تهیه دوپیازه ماهی جنوبی

برای ناهارت یک غذای اصیل و خوشمزه درست کن |  طرز تهیه دوپیازه ماهی جنوبی

اگر شما هم عاشق غذا با ماهی هستید و هوس یک ناهار متنوع و خوشمزه کرده‌اید حتماً غذای دوپیازه ماهی جنوبی را درست کنید.

به گزارش شمانیوز :دو پیازه ماهی یکی از غذاهای اصیل جنوبی است در غذای دوپیازه ماهی در می‌توان از هر نوع ماهی استفاده کرد اما بهترین نوع ماهی شیر ماهی است. غذای دوپیازه ماهی خوشمزه و طعم متفاوتی دارد برای طرز تهیه دو پیازه ماهی جنوبی همراه ما باشید.

 

مواد لازم 

ماهی شیر ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد درشت
سیر سبز خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
شنبلیله و گشنیز ۲ قاشق غذاخوری
پودر لیمو عمانی ۱ قاشق چایخوری
شوید خرد شده ½ لیوان
برنج ۴ پیمانه
کشمش (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین و برگ بو به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

 

طرز تهیه

برای تهیه دوپیازه ماهی خوشمزه و مجلسی ابتدا ماهی را خرد کرده و برای طعم دار شدن ماهی آنرا با زردچوبه و برگ بو و فلفل و نمک و پیاز و چوب دارچین و کمی آب درون یک قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا بپزد. سپس ماهی ها را تکه تکه کرده و تیغ آن را جدا می کنیم.

در این مرحله یک تابه را بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. روغن که داغ شد، پیاز را که شسته و پوست می کنیم، به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

پیاز ها که تفت داده شد، سیر سبز خرد شده و شنبلیله و گشنیز را اضافه می کنیم. کمی تفت می دهیم. نمک و پودر لیمو عمانی را هم اضافه می کنیم. ماهی های تیغ گرفته و پخته شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

کشمش را شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب آن خارج شود. کشمش ها را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. کمی که کشمش ها تفت خورد، از روی حرارت بر می داریم. برنج را از قبل شسته و از شب قبل با آب و نمک خیس می کنیم.

یک قابلمه بر می داریم و داخل آن ۴ برابر برنج، آب می ریزیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید. برنج ها را با نمک داخل آب جوش می ریزیم تا برنج ها بجوشد و نیم پز شود. هنگامی که برنج نیم پز شد، قبل از این که آن را درون آبکش بریزیم.

سپس شوید ها را به آب جوش اضافه می کنیم و ۵ دقیقه دیگر می گذاریم بجوشد. سپس درون آبکش ریخته و می گذاریم آب آن کامل خارج شود. یک قابلمه بر می داریم و روی حرارت با روغن کم می گذاریم تا روغن گرم شود.

ته دیگ دلخواه را کف قابلمه می چینیم. شوید پلو را روی ته دیگ می ریزیم. سپس ماهی و پیاز سرخ شده را لابه لای برنج می ریزیم. سپس یک لایه برنج و این کار را ادامه می دهیم تا برنج و ماهی تمام شود. در آخر روی حرارت کم می گذاریم تا دم بکشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی