شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

۱۸ برنامه راهبردی توسعه با محوریت نوآوری | سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد یورویی کچاد در حوزه دانش بنیان

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به سرعت جهانی‌شدن و رقابت‌پذیری در صنعت فولاد، افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد را از اولویت‌های رسیدن به این مهم عنوان کرد که صرفا از طریق اقتصاد نوآور و دانش‌محورانه امکانپذیر است.

۱۸ برنامه راهبردی توسعه با محوریت نوآوری | سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد یورویی کچاد در حوزه دانش بنیان

به گزارش شمانیوز، امیر علی طاهرزاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با اعلام مطلب فوق از تدوین ۱۸ برنامه راهبردی توسعه با محوریت نوآوری، روند همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و هوشمندسازی در چادرملو خبر داد . 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌های محصولات تولیدی فولاد به شدت کاهش یافته است، به طوری که در سال گذشته تا ۹۰۰ دلار این قیمت‌ها افزایش داشت اما اکنون در بازارها نرخ محصولات فولادی تا ۴۶۰ دلار ریزش داشته است. 

وی افزود: در حالی که قیمت‌ها را تمامی شرکت‌های فولادی دنیا کاهش می‌دهند، ما باید مسیری را از طریق اقتصاد دانش‌محور اتخاذ نماییم تا بتوانیم رقابت‌پذیری را دنبال کنیم. 

 

بخش صنعت و معدن بازوی حمایتی اقتصاد غیرنفتی 

 

طاهرزاده با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر اتکا به اقتصاد غیرنفتی، بیان کرد: بخش معدن و صنعت می‌تواند در این مسیر دنبال کند. شرکت چادرملو به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه در دو رکن تولید وتوسعه از قبیل؛ اکتشاف، استخراج، فراوری، تولید گندله، اسفنجی، تولید فولاد و نهایتا در صنایع پایین‌دستی همچون تولید میلگرد در حال فعالیت می‌باشد. 

مدیرعامل شرکت معدنی وصنعتی چادرملو در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای کچاد اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۴۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد یورو توسط چادرملو در حال اجراست که نشان‌دهنده فراهم‌کردن فرصت‌های بسیار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات تحقیقاتی برای به انجام رسیدن این‌گونه فعالیت‌ها می‌باشد.  

 

۱۸ استراتژی تدوین شده چرخه نوآوری در چادرملو 

 

امیرعلی طاهرزاده، تصریح کرد: از ۱۸ استراتژی تدوین شده در چادرملو ۴ برنامه راهبردی صرفا مربوط به چرخه نوآوری است. چادرملو در بخش توسعه، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی و همچنین در حوزه بومی‌سازی اقداماتی را به انجام رسانیده است. از دیگر اقدامات این بخش، بحث توسعه انتقال تکنولوژی و هوشمندسازی است که از اهمیت ویژه‌ای در شرایط فعلی کشور برخوردار می‌باشد. توسعه کسب و کار دانش بنیان و توسعه زیست‌بوم کسب و کار فناورانه جزو اولویت‌های اولیه‌ای است که چادرملو دنبال می‌کند. 

وی اهم اقدامات شرکت چادرملو که در بخش‌های دانش‌بنیان دنبال می‌شود را در ۴ محور اصلی خلاصه و عنوان کرد: در حال حاضر که تمام دنیا تلاش می‌کند تا برای کاهش قیمت‌های تمام‌شده به سمت تکنولوژی نسل چهارم در حال حرکت است متأسفانه صنعت معدن کشور از تکنولوژی نسل ۲ و ۳ استفاده می‌کند. بنابراین یکی از استراتژی‌هایی که شرکت چادرملو در حوزه دانش‌بنیان دنبال می‌کند مربوط به مبحث هوشمندسازی می‌شود. 

 

استفاده حداکثری از ظرفیت باطله‌ها در مبحث اقتصاد چرخشی 

طاهرزاده با تاکید بر استفاده از ظرفیت سدهای باطله، افزود: با توجه به کاهش ذخایر معدنی در بعضی از بخش‌ها بالاخص زنجیره فولاد، باید با استفاده از طرح‌های نوآورانه، به سمت فرآوری معادن جدید که همان باطله‌هاست، پیش برویم. چرا که عیار این معدنی‌ها آنقدر بالاست که می‌طلبد سرمایه‌گذاری‌هایی را بحث اقتصاد چرخشی داشته باشیم. 

وی در خصوص بومی‌سازی‌های انجام شده در چادر ملو، گفت: این شرکت در سال گذشته، حدود ۹۰۰ قطعه را بومی‌سازی کرد که نسبت به سال قبل از آن ۹ میلیون یورو بیشتر صرفه جویی ارزی به دنبال داشته است. بدین معنا که صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی‌های انجام  گرفته در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از 16 میلیون یورو در سال 1400 به 25 میلیون یورو در سال گذشته رسید.  

 

اقدامات بنیادی چادرملو در حوزه دانش‌بنیان 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه به اقدامات بنیادی این شرکت در حوزه دانش‌بنیان، گفت: مرکز نوآوری چادرملو (نوچاد) در پارک علمی و فناوری یزد تاسیس گردید و فراخوان جذب ایده را انتشار داده‌ایم. در حال حاضر 30 ایده به دستمان رسیده که 11 طرح به عنوان طرح‌های اصلی اعلام کردیم و انتظار داریم شرکت‌های دانش‌بنیان بیایند تا از آنها در در اقتصاد چرخشی، اقدام به بازیافت باطله‌ها و بهبود فرآیند فولادسازی برای رقابت‌پذیری، حمایت کنیم.  

طاهرزاده در پایان، تدوین راه هوشمندسازی شاخص‌های عملکردی زنجیره معدن را مهم‌ترین پروژه دنبال‌شده توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان و تصریح کرد: در این بخش با شناسایی گلوگاه‌های اصلی در بحث‌های هوشمندسازی و استفاده

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی