شمانیوز
شما نیوز

صدور مجوز پرواز برای اولین پهپاد مسافربری خود مختار در جهان+ فیلم

صدور مجوز پرواز برای اولین پهپاد مسافربری خود مختار در جهان+ فیلم

این وسیله هوایی EHang 216-S است که به صورت عمودی بلند می شود، می تواند دو مسافر را تا ۳۰ کیلومتر یا ۱۹ مایل با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت جا به جا کند و به لطف موتور الکتریکی خود هیچ آلایندگی تولید نمی کند.

به گزارش پارسینه به نقل از فوربس، در اولین اقدام جهانی، یک پهپاد مسافربری خودمختار تاییدیه ایمنی و قابلیت پرواز را دریافت کرده است و به زودی عملیات تجاری خود را آغاز خواهد کرد: حمل مسافران در هوا.

آقای Huazhi Hu بنیان گذار و مدیر عامل EHang در بیانیه ای گفت: « ما عملیات تجاری eVTOL های بدون سرنشین EH216-S را راه اندازی خواهیم کرد و ایمنی را بیش از هر چیز در اولویت قرار می دهیم. سیستم پهپاد حمل مسافر EH216-S توسعه یافته ما سرانجام انتظارات زیادی را برآورده کرد و توانست فصل مهمی را در تاریخ هوانوردی غیرنظامی رقم بزند».

فرآیند صدور گواهینامه شامل ۵۰۰ آزمایش خاص و بیش از ۴۰۰۰۰ پرواز آزمایشی بود. اگر دقیق باشد، این بدان معناست که EHang EH216-S حدود ۴۰ بار در روز در طول فرآیند آزمایشی ۱۰۰۰ روزه پرواز کرده است.

چین بدترین ترافیک را در جهان دارد، بنابراین اینکه بتوانید از نقطه ای به نقطه دیگر در شهرهایی مانند شانگهای یا پکن بروید، صرفه جویی قابل توجهی در زمان خواهد بود. فرود آمدن بر فراز آسمان خراش ها یا در پارکینگ های بزرگتر نیز می تواند سفرها را کارآمدتر کند.

تا کنون مشخص نیست که این کارایی به چه قیمتی تمام می شود.

مطمئناً ایمنی یک چالش کلیدی است: هم برای مسافران و هم برای دیگران در شهر، چه در زمین و چه در هوا. به گفته EHang، فرآیند تست EH216-S شامل تست‌های قابلیت اطمینان و ایمنی گسترده است. این هواپیما همچنین دارای چندین سیستم کنترل پرواز اضافی، به علاوه نرم افزار امنیتی برای مبارزه با تلاش های هک است.

این بخش بزرگی از تأییدیه نظارتی پهپاد مسافربری خود مختار در هر شهری است، زیرا هیچ مقامی نمی‌خواهد به هواپیماهای بدون سرنشین اجازه دهد که بتوانند هک شوند و برای اهداف مخرب یا حتی مرگبار استفاده شوند.

همچنین یک مرکز فرماندهی و کنترل متمرکز وجود دارد که در صورت نیاز وارد عمل شده و پهپاد را از راه دور کنترل می کند. EHang سال هاست روی این پهپاد کار می کند. هنوز هیچ جدول زمانی برای آغاز فعالیت وجود ندارد، اما به نظر می رسد که به زودی عملیات واقعی آغاز می شود.

هیچ جدول زمانی مشخصی برای ارسال پهپاد مسافربری خودمختار به آمریکای شمالی یا اروپا وجود ندارد. در حالی که اوبر در سفرهای هلیکوپتری، در نیویورک تلاش کرده است، این وسایل نقلیه هوایی همچنان سنتی هستند. EHang همچنین صنایع خود را در ژاپن و اسپانیا آزمایش کرده است، بنابراین ممکن است این شرکت در آینده نزدیک دامنه عملیات خود را در خارج از چین گسترش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی