شمانیوز
شما نیوز

تمیزکردن اجاق گاز | ترفند تمیز کردن اجاق گاز

(ویدیو) ترفندهای ویژه برای تمیز کردن اجاق گاز | با این روش ها اجاق گازت مثل روز اول میشه

(ویدیو) ترفندهای ویژه برای تمیز کردن اجاق گاز | با این روش ها اجاق گازت مثل روز اول میشه

اگر شماهم به دنبال راه و روشی برای تمیز کردن اجا گاز هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

به گزارش شمانیوز : تمیز کردن اجاق گاز یک کار واجب است. برای تمیز کردن اجاق گاز روش های زیادی وجود دارد. تمیز کرن اجاق گاز شاید به نظر کار سختی بیاید اما همراه ما باشید تا آموزش روش های ساده ، اجاق گاز خانه خود را برق بیاندازید. 

 

تمیز کردن اجاق گاز : نمک و جوش شیرین

نمک و جوش شیرین هر دو به تنهایی پاک کننده‌های قوی لکه چربی و روغن هستند. از این جهت شما می‌توانید از نمک و جوش شیرین به منظور پاک کردن لکه‌های روغن و چربی و حتی لکه‌های غذا از سطح اجاق گاز استفاده نمایید.

برای تهیه این تمیز کننده اجاق گاز، مقداری نمک و جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل گردد. این ترکیب نمک و جوش شیرین را به مدت 10 دقیقه روی سطح اجاق گاز قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

در پایان خمیر خشک شده نمک و جوش شیرین را با یک حوله خشک از روی اجاق گاز پاک کنید و اثر باقی مانده خمیر را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. در صورتی که اثر دستمال مرطوب روی اجاق گاز باقی ماند، آن را با یک دستمال نخی دیگر خشک و پاک نمایید.

 

تمیز کردن اجاق گاز : مایع ظرف‌شویی و جوش شیرین

در روش آخر شما می‌توانید با مقداری جوش شیرین و مایع ظرف‌شویی یک محول کفی تهیه کنید. مایع ظرف‌شویی یک پاک‌کننده قوی لکه روغن و چربی محسوب می‌شود. از این جهت ترکیب جوش شیرین و مایع ظرف‌شویی را روی یک اسفنج بریزید و تمیز کردن اجاق گاز استیل را برعهده بگیرید.

پس از پاک کردن لکه و دوده از سطح اجاق گاز، یک دستمال مرطوب بردارید و گاز استیل را از این ترکیب پاک نمایید. سپس با یک حوله خشک، اجاق گاز را تمیز کنید تا اثری از کف و رطوبت باقی نماند تا شما بتوانید درخشش اجاق گاز را تماشا کنید.

لیموترش برای تمیز کردن چدن گاز

برای انجام این کار با استفاده از لیموترش، می‌توانید از ۲ راهکار کمک بگیرید. در روش اول، ابتدا مقداری از لیموترش را برش بزنید و آب لیمو را روی سطوح چدنی گاز بچکانید. سپس با دستمال آن‌ها را کاملاً پخش کنید. اگر گاز بسیار کثیف است، می‌توانید جوش شیرین را هم به مخلوط اضافه کنید. برای این منظور، کمی جوش شیرین را روی سطح گاز بریزید و سپس از آب لیمو استفاده نمایید. درنهایت باید به مدت چند دقیقه صبر کرده و سپس با دستمال مناسب، سطح گاز را تمیز کنید.

در روش دوم باید از قابلمه‌ای بزرگ استفاده کنید. چدن‌ها را درون قابلمه قرار داده و سپس آب جوش روی آن بریزید. چند عدد لیموترش برش زده و با مقداری نمک، به ظرف اضافه کنید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه صبر کرده و درنهایت چدن‌ها را از قابلمه خارج کنید. سپس با کمک یک سیم ظرفشویی، چدن‌ها را خوب تمیز کرده و چربی‌ها را از آن‌ها پاک نمایید.

این مورد را هم در نظر بگیرید که اگر از خشکی پوست یا آلرژی رنج می‌برید، بهتر است از دستکش استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید تمیز کردن چدن گاز را به راحتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام دهید.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی