شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن قابلمه سوخته | ترفند تمیز کردن قابلمه سوخته

ترفند های ویژه برای تمیز کردن قابلمه سوخته | با این روش ها سریع قابلمه سوخته ات رو تمیز کن + فیلم

ترفند های ویژه برای تمیز کردن قابلمه سوخته | با این روش ها سریع قابلمه سوخته ات رو تمیز کن + فیلم

در مقاله زیر روش های تمیز کردن قابلمه سوخته را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز : حتما برای شماهم پیش آمده قابلمه و تابه هایتان بسوزد و نیاز به تمیز کردن آن داشته باشیدو تمیز کردن قابلمه سوخته کار سختی نیست. روش های زیادی برای تمیز کردن قابلمه سوخته وجود دارد. در زیر چند روش تمیز کردن قابلمه سوخته را به شما آموزش می دهیم. 

 

لیمو: طبیعت به کمک تمیز کردن

یکی از روش‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، استفاده از لیمو است. برای این روش، دو عدد لیمو را از وسط برش داده و به هشت قسمت تقسیم کنید. سپس لیموهای برش خورده را در قابلمه بریزید و حدود یک لیوان آب به آن اضافه کنید. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب و لیمو بجوشند. این فرآیند باعث جدا شدن چربی‌ها و سوختگی‌های کف قابلمه می‌شود. پس از گذشت چند دقیقه، قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب درون آن را خالی کنید. سپس با استفاده از یک اسکاچ، قابلمه را بشویید و تمیز کنید.

 

روش خیساندن: راه حل بدون هزینه برای قابلمه‌های سوخته

اگر وقت کافی دارید و به دنبال یک روش بدون هزینه برای تمیز کردن قابلمه سوخته هستید، خیساندن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. کافی است قابلمه را پر از آب کنید و یک شب کامل آن را در سینک قرار دهید. روز بعد، آب درون قابلمه را خارج کرده و با یک ابزار مناسب، بخش‌های چسبیده و سوخته را به راحتی جدا کنید. اما توجه داشته باشید، این روش برای سوختگی‌های شدید قابلمه مناسب نیست.

دو روش مؤثر برای رفع سوختگی قابلمه

در این بخش، دو روش مختلف برای پاک کردن سوختگی کف قابلمه را با استفاده از سرکه سیب و مایع لباسشویی معرفی می‌کنیم. ابتدا، دو لیوان سرکه سیب و دو لیوان آب را در قابلمه سوخته بریزید و اجازه دهید ترکیب آب و سرکه برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی حرارت متوسط بجوشد. سپس آب و سرکه را دور بریزید. اگر سوختگی کم باشد، در این مرحله می‌توانید با یک قاشق سوختگی‌ها را بکنید و جدا کنید. اما اگر سوختگی زیاد باشد، باید یک روش دیگر را امتحان کنید. برای این منظور، یک لیوان مایع لباسشویی را در قابلمه بریزید، مقداری آب به آن اضافه کنید و قابلمه را مجددا بر روی شعله قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، آب درون قابلمه را بیرون بریزید و سوختگی‌ها را که حالا کاملا نرم شده‌اند، با استفاده از نوک قاشق جدا کنید.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی