شمانیوز
شما نیوز

کاهش سکه

حباب سکه کاهش یافت | وقت خرید طلا و سکه است؟

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته اخیر عنوان کرد: به دلیل کاهش قیمت دلار، این هفته ما مجددا سیر نزولی قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه داشتیم به طوری که قیمت سکه به طور متوسط ۴۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی را تا این لحظه ثبت کرد.

حباب سکه کاهش یافت | وقت خرید طلا و سکه است؟

به گزارش شمانیوز؛ کارشناس بازار طلا در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته اخیر گفت: ما این هفته باز کاهش قیمت‌ها را داشتیم و برعکس پیش‌بینی‌ها در مورد تاثیر جنگ خاورمیانه بر بازار ارز در داخل ایران، قیمت ارز کاهش پیدا کرد و در هفته اخیر مجددا قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان نزول پیدا کرد.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: به دلیل کاهش قیمت دلار، این هفته ما مجددا سیر نزولی قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه داشتیم به طوری که قیمت سکه به طور متوسط ۴۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی را تا این لحظه ثبت کرد.

کشتی‌آرای افزود: این در حالی است که قیمت جهانی طلا این هفته سیر صعودی داشت؛ یعنی هفته گذشته انس جهانی طلا حدود ۳۰ دلار کاهش قیمت داشت ولی این هفته حدود ۳۵ دلار افزایش قمیت انس جهانی را داشتیم. این افزایش طبیعتا می‌بایست قیمت طلا و سکه را با افزایش همراه کند ولی چنین اتفاقی نیفتاد که علت آن هم کاهش قیمت دلار از کانال ۵۱ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان نزول بود و همین موضوع تاثیر عمده‌ای در کاهش قیمت‌ها داشت.

کاهش ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت تقاضا در بازار طلا و سکه هم بیان کرد: نکته قابل توجه این است که معمولا زمانی که روند نزولی قیمت طلا و سکه اتفاق بیفتد تقاضا هم کاهش پیدا می‌کند یعنی یک مقدار هیجانات و جاذبه خرید طلا از دست می‌رود و این هفته به همین دلیل شاهد کاهش ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه بود.

کشتی‌آرای ادامه داد: در پایان هفته گذشته و ابتدای هفته اخیر حباب سکه تا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم افزایش پیدا کرده بود ولی این هفته به دلیل کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ها حباب سکه حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیداکرد و فعلا در محدوده ۵ میلیون تومان است.

کارشناس بازار طلا افزود: در مجموع، در هفته اخیر به نسبت ماه‌های گذشته بازار بسیار کم‌نوسانی را شاهد بودیم و می‌توان گفت قیمت‌ها یک مقدار واقعی است. در حال حاضر، حباب قیمت طلا از بین رفته و قیمت طلا هیچ گونه حبابی ندارد. حباب سکه هم با کاهش همراه بوده است.

وقت خرید است؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه آیا وقت خرید طلا است؟ گفت: بله، یکی از مواقعی که برای خرید و فروش طلا توصیه می‌شود موقعی است که بازر باثبات و آرام و دور از هیجان است. همانطور که اشاره شد طلا در حال حاضر هیچ گونه حبابی ندارد و بازار آرام است و اگر کسی بخواهد داد و ستدی انجام دهد وقت مناسب و خوبی است.

پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده

کشتی‌آرای در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده هم پیش‌بینی کرد: در هفته‌های اخیر، روند نزولی و ثبات قیمت‌ها را داشتیم که به نظر می‌آید در هفته آینده هم به همین شکل ادامه داشته باشد. در این میان، اگر قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

به گزارش همشهری آنلاین، در حال حاضر با توجه به اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 همچنین قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا هم ۲ هزار و ۳ دلار اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied