شمانیوز
شما نیوز

دلمه کلم | راز خوشمزگی دلمه کلم

راز خوشمزگی دلمه کلم را بدانید | با ترفند های زیر یک دلمه کلم معرکه درست کنید

راز خوشمزگی دلمه کلم را بدانید | با ترفند های زیر یک دلمه کلم معرکه درست کنید

اگر شماهم عاشق دلمه کلم هستید و میخواهید یک دلمه کلم حرفه ای درست کنید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز : یکی از غذاهای اصیل ایرانی دلمه کلم است. دلمه کلم غذایی بسیار طرفدار است. دلمه کلم را به روش های مختلفی درست میکنند. برای اینکه یک دلمه کلم حرف ای و خوشمزه درست کنید، با راز و رمز آن را بدانید. برای آگاه شدن از رازهای خوشمزه شدن دلمه همراه ما باشید.

 

راز های خوشمزه شدن دلمه کلم 

به‌طور درست، می‌توانید کلم‌پیچ را در آب جوش بریزید. برای این کار، ابتدا سر کلم را با چاقوی تیز ببرید و سپس کلم را در آب جوش بیاندازید. سپس با استفاده از انبر، برگ‌های کلم را یکی یکی جدا کنید. بعد از خشک شدن برگ کلم، سر و ته آن را برای درست کردن دلمه باید با چاقوی تیز ببرید تا یک برگ به شکل مربعی بدست آید.

 از کلم‌های جوان و نسبتاً کوچک برای درست کردن دلمه کلم برگ استفاده کنید.

مایه گوشتی را با لپه و برنج پخته و سبزیجات خردشده مخلوط کنید و به مقدار دلخواه نمک اضافه کنید. در هر برگ کلم، یک تا دو قاشق غذاخوری از مایه دلمه را بریزید و برگ کلم را به شکل بقچه یا سیگاری درست و شبیه دلمه برگ بپیچید.

در مرحله نهایی از طرز تهیه دلمه کلم برگ، باید کف قابلمه را با مقداری روغن پوشانید و چند عدد برگ کلم بپیچید. دلمه‌های پیچیده شده را روی کف قابلمه بچینید و روی آن‌ها چند برگ کلم قرار دهید. سس دلمه و یک استکان آب را هم روی آن‌ها بریزید.

برای تهیه سس دلمه کلم برگ، رب گوجه فرنگی، رب انار ملس، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. اگر طعم ملس و کمی شیرین را برای دلمه می‌پسندید، می‌توانید مقداری شکر و سرکه به جای آبلیمو و نمک به سس اضافه کنید.

برای پختن دلمه برگ کلم پیچ، ابتدا شعله گاز را روی حالت متوسط قرار دهید و زمانی که بخار بلند شد، شعله را ملایم کنید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان برای پختن دلمه برگ کلم پیچ کافی است.

برای اضافه کردن ادویه به گوشت، می‌توانید مقداری دارچین و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید. این یک راز دیگر برای خوشمزه شدن دلمه برگ کلم است.

همراه با دلمه‌ها، چند عدد آلو بخار یا خورشتی را در روی دلمه‌ها قرار دهید تا به دلمه طعم لذیذ و شیرین‌تری ببخشید.

یک روش دیگر برای پختن دلمه کلم برگ خوشمزه‌تر این است که در آخرین ۱۰ دقیقه پخت، سس دلمه را روی دلمه‌ها بریزید، به خصوص اگر در سس دلمه از شکر استفاده کرده‌اید. زیرا شکر به کف قابلمه سرازیر می‌شود و شیره شکر می‌سوزد. می‌توانید شکر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

به جای گوشت چرخ‌کرده، می‌توانید از سویا یا گوشت مرغ پخته شده، ریشه‌ریشه شده و تفت داده شده نیز استفاده کنید.

دلمه کلم

برای تهیه دلمه کلم برگ سنندجی یا کردی، باید از ترکیب سبزی‌های پیازچه، نعنا، تره، مرزه، جعفری و گشنیز به صورت خرد شده و ساطوری استفاده کنید. برای مواد داخل دلمه برگ سنندجی هم، به جای گوشت چرخ‌کرده، می‌توانید از گوشت سینه مرغ استفاده کنید.

به جای آبلیمو هم می‌توانید از سماق یا آبغوره استفاده کنید.

دلمه کلم بروجردی معمولاً رب گوجه ندارد.

طرز تهیه دلمه کلم برگ ارومیه هم مانند دلمه کلم برگ تبریز است.

برای تزیین دلمه کلم برگ خانگی، می‌توانید از مقداری سبزی تازه خرد شده و زرشک استفاده کنید.

اضافه کردن مقداری سیر له شده یا پودر سیر به مواد میانی دلمه برگ کلم، باعث بهتر شدن طعم آن می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی