شمانیوز
شما نیوز

علیرضابیگی در گفتگو با شمانیوز:

دولت لایحه پیگیری اختلاف بیمه ایران با دولت بحرین را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: دولت لایحه مطرح کردن اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین در مراجع قضایی بین‌المللی را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد تا کار سریع‌تر پیش رود.

دولت لایحه پیگیری اختلاف بیمه ایران با دولت بحرین را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه دهد

الهه سی ستار - شمانیوز | نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه، 19 آذر ماه گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری را بررسی و تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به شرکت سهامی بیمه ایران اجازه داده می‌شود در اجرای ماده (۱۱) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین مصوب ۱۳۸۲ با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به طی فرآیند داوری مطابق موافقتنامه مذکور درباره اختلافات ناشی از مطالبات آن شرکت از دولت بحرین اقدام نماید.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، در باره مصوبه اخیر مجلس اظهار داشت: در موضوعاتی که برای داوری بین‌المللی اتفاق می‌افتد یا رجوع به داوری اتفاق خواهد افتاد دولت بایستی لایحه آن را به مجلس تقدیم کند و مجلس هم باید این لایحه را مورد تصویب قرار دهد و در این خصوص مجلس به دولت اجازه داده است که موضوع اختلاف بیمه ایران با دولت بحرین را به داوری بین‌المللی ارجاع دهد و فقط باید دولت لایحه‌ای در این باره به مجلس ارائه کند.

وی افزود: البته دولت بحرین هم پذیرفته که این اختلاف به داوری بین‌المللی ارجاع داده شود و قطعاً وقتی به داوری بین‌المللی ارجاع داده شود میزان و درصد ضرر و زیان‌های بیمه ایران مشخص خواهد شد و اگر رأی مثبت داده شود دولت بحرین موظف به پرداخت این ضرر و زیان‌هاست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: باید قواعد و قوانین حقوقی را به طور کامل رعایت کنیم تا در دادگاه لایحه و یا دیگر نهادهای داوری بین‌المللی دست برتر را داشته باشیم و از سوی دیگر باید به خوبی ظاهر شویم، در غیر این صورت خیلی موفق نخواهیم شد.

علیرضابیگی در پایان گفت: روند رسیدگی به این پرونده در داوری بین‌المللی کمی زمان‌بر است و خیلی مشخص نیست چقدر طول می‌کشد و دولت هرچه سریع‌تر لایحه را ارائه دهد سریع پیش خواهیم رفت و البته بستگی دارد کدام مرجع به آن رسیدگی کئد و این هم تأثیرگذار است و این پرونده را رسماً دولت ایران باید پیگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied