شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن سینک | راهکار تمیز کردن سینک

نکات طلایی برای تمیز کردن سینک | با این روش ها سینک ظرفشویی همیشه براقه

نکات طلایی برای تمیز کردن سینک | با این روش ها سینک ظرفشویی همیشه براقه

در مقاله زیر به شما چند روش تمیز و برق کردن سینک ظرف شویی را آموزش میدهیم.

به گزارش شمانیوز : پس از مدتی استفاده از سینک ظرفشویی ، تمیز کردن سینک کار واجبی است. راه های زیادی برای تمیز کردن سینک وجود دارد. شاید برای شما هم تمیز کردن سینک و براق کردن آن یک کار سخت باشد. در ادامه به شما چند روش تمیز کردن ساده سینک را آموزش می دهیم. 

 

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی با جوش شیرین

برق انداختن سینک ظرفشویی با جوش شیرین بسیار ساده است. جوش شیرین یک جرمگیر و تمیز کننده طبیعی است و در بسیاری از ترفندهای تمیزکاری آشپزخانه نقش مهمی دارد. برای براق کردن سینک ظرفشویی از جنس استیل می‌توانید از جوش شیرین کمک بگیرید.

برای برق انداختن سینک با جوش شیرین باید جوش شیرین را با دستمالی مرطوب روی سطح سینک مالش دهید تا تمیز شود. روش دیگر این است که پس از شستن سینک جوش شیرین را روی آن بپاشید و پس از ۱۵ دقیقه با فرچه خوب بشویید و بعد آب بکشید.

 

از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

سینک ظرفشویی ممکن است به خاطر آب لوله‌کشی یا موارد دیگر رسوب ببندد. برای تمیز کردن رسوب روی سینک ظرفشویی می‌توانید از این روش امتحان‌ شده کمک بگیرید. برای این کار باید نسبت جوش شیرین و سرکه سفید، باید به ترتیب یک به دو باشد، یعنی یک واحد جوش شیرین و دو واحد سرکه سفید.

ابتدا جوش شیرین را روی سینک بپاشید. سپس سرکه را اضافه کرده و صبر کنید تا حباب بزند. پس از ۱۵ دقیقه سینک را آب بکشید.

تمیز کردن سینک

تمیز کردن سینک استیل

برای تمیز کردن سینک استیل نیاز به وسیله خاصی ندارید و همین که یک مایع ظرفشویی و یک اسفنج یا اسکاچ نرم در اختیار داشته باشید کافی است. نکته مهم در تمیز کردن سینک استیل، تداوم است. اگر هر باری که غذا درست می‌کنید و ظرف‌ها را در سینک می‌شویید مدتی زمان بگذارید و با همین روش سینک را تمیز کنید، ظاهر بهتر و تمیزتری از سینک خواهید داشت.

 

مرحله اول: پاکیزه کردن محیط

ابتدا هر چیزی که در سینک قرار دارد را بشویید. در این روش هیچ چیزی نباید در سینک یا اطراف آن باشد. هر مانعی که به نظرتان می‌رسد ممکن است از تمیزی بیشتر جلوگیری کند را بردارید و در مکانی دیگر قرار دهید.

 

مرحله دوم: شستن همه جای سینک استیل

با استفاده از آب گرم، مایع ظرفشویی و یه اسفنج نرم، همه جای سینک را بشویید. می‌توانید تا نزدیکی سطح کابینت‌های اطراف هم برید و روی شیر را هم بشویید. همانطور که گفتیم، نکته مهم تداوم است و اگر هر باری که از سینک استفاده می‌کنید، با این روش برای تمیز کردن سینک استیل با مایع ظرفشویی پیش بروید، زحمت کم‌تری برای تمیز کردن خواهید داشت.

 

مرحله سوم: شستن با آب جوش

در حین انجام مرحله اول و دوم، بگذارید آب جوش بیاید و زمانی که همه جای سینک را خوب شستید، آب جوش را به آرامی به داخل لوله فاضلاب سینک بریزید. توجه کنید که این کار باید آرام انجام شود تا آسیبی به لوله وارد نشود. سپس باقی بخش‌های سینک که هنوز کف دارند را با آب ولرم بشویید و پاک کنید.

 

مرحله چهارم: استفاده از محلول جوش شیرین و آبلیمو

۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را با ¼ فنجان آبلیمو ترکیب کنید. این محلول را روی سطح سینک بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی سطح باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. جوش شیرین یک پاک کننده طبیعی است. به همین دلیل می‌توانید از آن برای پاک کردن نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی