شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی | پیش بینی هواشناسی

تهرانی ها منتظر باران باشند | صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات تهران

سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور ، از بارش باران در تهران بر داد.

تهرانی ها منتظر باران باشند | صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات تهران

به گزارش شمانیوز :سازمان هواشناسی کشور برای تهران از روز شنبه بارش باران پیش بینی کرده است. اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خبر داد. اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: طی دو روز آینده در مناطق پرتردد و صنعتی استان در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا و غبار محلی و از شنبه تا ظهر یکشنبه (۱۶ و ۱۷ دی‌ماه) آسمانی نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از جمعه با نفوذ زبانه‌ای از سامانه بارشی به استان به‌تدریج افزایش ابر به‌ویژه در نواحی شمالی و افزایش سرعت وزش باد به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود. از شنبه تا ظهر یکشنبه (۱۶ و ۱۷ دی‌ماه) آسمانی نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید در سطح استان و در بعضی ساعات بارش باران و برف در نواحی شمالی و بارش برف و مه و کولاک در ارتفاعات مورد انتظار است.

هواشناسی

بارش برف و باران در این مناطق

جمعه (۱۵ دی‌ماه) نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور، افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد شدید و گسترش آن به سمت البرز غربی و مرکزی برای ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: از پنجشنبه تا ظهر جمعه آسمان صاف تا نیمه ابری و برای قله‌های مرتفع وزش باد، گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست.  از بعدازظهر جمعه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

ضیاییان در پایان توصیه کرد: فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه در شمال غرب کشور مخاطره آمیز است بنابراین در صورت صعود طی روز جمعه در ارتفاعات البرز، نسبت به اتمام برنامه تا ظهر جمعه اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied