شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن ماشین لباس شویی | نحوه تمیز کردن ماشین لباس شویی

ترفند های تمیز کردن ماشین لباس شویی | با این روش به راحتی ماشین لباس شویی ات رو تمیز کن

ترفند های تمیز کردن ماشین لباس شویی | با این روش به راحتی ماشین لباس شویی ات رو تمیز کن

اگر شماهم میخواهید ماشین لباس شویی خود را تمیز کنید اما نمیدانی باید چکار کنید تا پایان این خبر همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز : تمیز کردن ماشین لباس شویی و جرم گیری آن یک کار مهم است. برای تمیز کردن ماشین لباس شویی روش های زیادی وجود دارد. شاید برای شما تمیز کردن ماشین لباس شویی سخت باشد. در ادامه تمیز کردن ماشین لباس شویی گام به گام بهش ما آموزش داده می شود. 

 

مرحله اول :

 ابتدا محفظه پودر را بشویید. این محفظه ممکن است بعد از مدتی جرم گرفته یا لایه‌ای شبیه جلبک تشکیل شود پس نیاز به شستشو و ضدعفونی دارد. محفظه پودر ماشین لباسشویی را بیرون آورده و با مسواک و شامپو یا پودر لباسشویی دستی یا هر شوینده دیگری کاملاً بشویید و تمیز کنید. محل قرارگیری محفظه پودر لباسشویی را هم با سرکه اسپری کنید و با دستمال قسمت بالا و پایین و تمام شیارها را تمیز کنید. سپس جا پودری را کاملاً خشک کرده و در جای خود قرار دهید.

 

مرحله دوم : 

محفظه فیلتر پایین ماشین لباسشویی معمولاً یکی از فضاهای آلوده آن است که همه پرز و موها و قسمت‌های جداشده از لباس در این قسمت جمع می‌شوند و در صورت تمیز نشدن بوی بدی ایجاد می‌کند. فیلتر پایین ماشین لباسشویی را با استفاده از توضیحات دفترچه راهنما خارج کرده و اجازه دهید آبی که در این قسمت جمع شده خارج شود.

با مسواک و یک ماده تمیزکننده کاملاً این قسمت را شسته و تمیز کنید. بعد از خشک کردن در جای خود قرار دهید. محل قرارگیری فیلتر را هم فراموش نکنید و با اسپری سرکه این قسمت را هم تمیز کنید و فیلتر را در جای خود قرار دهید.

تمیز کردن ماشین لباس شویی

مرحله سوم : 

حالا به سراغ لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بروید. اگر این قسمت مرتب تمیز نشود ممکن است لایه سبز رنگی روی آن تشکیل شود؛ یا باقی ماندن آب کثیف در فضای بین نوارهای لاستیکی ممکن است ایجاد بوی بد و نامطبوع کند. بهتر است که بعد از هر بار استفاده با یک ابر کفی روی لاستیک و قسمت داخلی آن بکشید و با یک حوله نرم خشک کنید. اگر تاکنون این کار را انجام ندادید و این قسمت کثیف شده و جرم گرفته یا حتی ممکن است کپک زده باشد؛ داخل درب ماشین لباسشویی و روی لاستیک را مقداری سرکه بریزید، اجازه بدهید دو تا سه ساعت باقی بماند و بعد با یک مسواک یا برس نرم آن را تمیز کنید. روی شیشه درب ماشین لباسشویی را هم می‌توانید با اسپری سرکه تمیز کنید.

می‌توانید از ترکیب ۵۰% مایع سفیدکننده و ۵۰% آب هم برای تمیز کردن این قسمت استفاده کنید.

 

مرحله چهارم

 مرحله بعد محفظه دیگ فلزی ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنید. این محفظه ممکن است تمیز به نظر برسد در صورتی که به دلیل وجود حفره‌های بسیاری که دارد محل مناسبی برای تجمع جرم و آلودگی است. برای تمیز کردن این محفظه می‌توانید ماهی یک‌بار ماشین لباسشویی را روی حالت تمیز کردن خود قرار دهید. اگر ماشین لباسشویی‌تان حالت تمیز کردن خود را ندارد آن را روی آب ۶۰ تا ۹۰ درجه و زمان ۳۰ دقیقه یا بیشتر (بستگی به دفعات ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی در ماه و میزان کثیفی ماشین لباسشویی دارد) تنظیم کنید و ماشین لباسشویی را روشن کنید.

 

مرحله پنجم :

 در پایان بدنه ماشین لباسشویی را تمیز کنید. برای تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی نصف لیوان (۹۰ گرم) جوش‌شیرین و یک لیتر سرکه را در یک ظرف مخلوط کنید، یک دستمال به این مواد آغشته کنید و بدنه ماشین لباسشویی‌تان را برق بیندازید.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی