شمانیوز
شما نیوز

یارانه

خبر مهم درباره یارانه | حذف یارانه این افراد صحت دارد ؟

در خبرزیر به جزییاتی درباره تغییر احتمالی دهک بندی و حذف یارانه برخی افراد اشاره شده است.

خبر مهم درباره یارانه | حذف یارانه این افراد صحت دارد ؟

به گزارش شمانیوز :یارانه نوعی کمک حمایتی است. هر دولتی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه ممکن است از یارانه استفاده کند. یارانه انواع مختلفی دارد. اولین یارانه در ایران در سال 1389 واریز شد. یارانه بیستم هر ماه به سرپرستان خانوار ها واریز می شود.

 

حذف یارانه این دهک ها صحت دارد ؟

 رییس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به روز رسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبرداد

محمدی تغییرات و جابه جایی افراد در دهک‌های مختلف در آمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس به روزرسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند "د" تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوار ها را به روزرسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد:هر گونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

 

منبع : 100آنلاین

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied