شمانیوز
شما نیوز

این سردرگمی در شان پرسپولیس نیست

این سردرگمی در شان پرسپولیس نیست

پایان رافت می‌گوید باشگاه پرسپولیس باید از سه ماه قبل درباره سرمربی خود برای فصل آینده را انتخاب می‌کرد.

به گزارش شمانیوز؛  پرسپولیس که لیگ بیست و سوم را با قهرمانی به پایان رساند، پس از پایان فصل به همکاری خود با اوسمار ویه‌را پایان داد و در حال حاضر در حال مذاکره برای جذب سرمربی جدید است. پایان رافت، بازیکن سال‌های دور پرسپولیس، امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص شرایط سرخپوشان و قهرمانی این تیم در فصل گذشته صحبت کرد.

 پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود

رافت در ابتدا درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت: پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و در واقع فرهنگ این باشگاه بر مبنای قهرمانی شکل گرفته است. تمام بازیکنان می‌دانند که در پرسپولیس باید جام بگیرند و هیچ انتظاری جز این نیست. این فصل هم پرسپولیس شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود و در این مسیر، هوادار، بازیکنان و مربی خوب، امکانات مناسب و همچنین شانس، به تیم کمک کردند. برای مثال فصل گذشته تساوی سپاهان مقابل ملوان و امسال تساوی استقلال برابر نساجی به پرسپولیس کمک کرد تا قهرمان شود و همین موضوع نشان می‌دهد هر تیمی در مسیر قهرمانی باید شانس هم بیاورد. از طرفی حضور هواداران پرشور پرسپولیس هم در این مسیر تاثیر به‌سزایی داشت و حتی در بازی آخر دیدیم که پرسپولیس روز خوبی نداشت اما حضور آن تعداد تماشاگر، برگ برنده پرسپولیس بود. همچنین باید به بازیکنان باکیفیتی که در نیم فصل اضافه شدند هم اشاره کنیم که با عملکرد فوق‌العاده خود در این مسیر به پرسپولیس کمک کردند.

 برای اوسمار آرزوی موفقیت می‌کنم
وی در خصوص جدایی اوسمار ویه‌را از پرسپولیس اظهار داشت: اوسمار مربی خوبی بود و با توجه به شناختی که از تیم داشت، بسیار خوب عمل کرد. از طرفی جذب پنج بازیکن جدید و پرداختی‌های به موقع باشگاه هم کمک زیادی به تیم کرد تا بدون حاشیه کارش را دنبال کند. اوسمار در بحث عملکرد تیم و انتقال توپ به حمله هم خیلی خوب عمل‌ کردند و تیمش در هر بازی چندین موقعیت خوب ایجاد می‌کرد. در هر صورت ایشان مربی خوبی و زحمت کشید و حالا هم به هر تیمی که برود، ۴-۵ برابر پرسپولیس پول می‌گیرد. برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

بشگاه باید از سه ماه قبل سرمربی مشخص می‌کرد

او سپس به بلاتکلیفی باشگاه در انتخاب سرمربی اشاره کرد و گفت: پرسپولیس باشگاه بزرگی است و بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و تیم اول کشور محسوب می‌شود. باشگاهی با این بزرگی، نباید معطل یک مربی باشد. متاسفانه هر سال هواداران نگران هستند که سال آینده چه کسی مربی است. این اتفاق واقعا زشت است و قابل قبول نیست. از مدت‌ها قبل مشخص بود قرارداد اوسمار چه زمانی به پایان می‌رسد و باشگاه می‌توانست از قبل شرایط را ارزیابی کند و ببینند شرایط برای فصل آینده چطور است. شما یک دستیار را آوردید و او قهرمان شد و حالا با ۴-۵ برابر قیمت به یک تیم دیگر می‌رود و همچنان شما بلاتکلیف هستید؛ در این بین چه کسی ضرر می‌کند؟ باشگاه. باشگاه باید زرنگ باشد و بتواند از سه ماه قبل مربی فصل بعد خود را مشخص کند. این موضوع باید در کشور ما جا بیفتد، حتی اگر به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود.

پرسپولیس باشگاه لیگ یکی نیست که مربی نیاید

پیشکسوت سرخ‌ها در خصوص مذاکره با والتر ماتزاری عنوان کرد: به نظرم برخی تلاش می‌کنند افکار عمومی را گول بزنند. می‌گویند به آقای ماتزاری زنگ زده‌اند و گفته شرایط اینجا اینطور است و نیا. ایشان اگر بخواهد بیاید، اول به سفارت ایتالیا در ایران زنگ می‌زند و می‌پرسد؛ چه لزومی دارد که یک نفر از اینجا تماس بگیرد؟ اصلا مگر اینجا چه ایرادی دارد؟ اتفاقا پول خوبی هم به مربیان خارجی می‌دهند و قربان صدقه‌شان هم می‌روند. پرسپولیس باشگاه لیگ یکی نیست که سرمربی نیاید. همه این مسائل به حرفه‌ای‌گری باشگاه برمی‌گردد که باید قبل از جدایی آقای اوسمار سرمربی جدیدش را انتخاب می‌کرد.

آماتور عمل می‌کنیم که لنگ مربی هستیم

او ادامه داد: هیچ باشگاهی نمی‌تواند با یکی دو نفر اداره شود. شما باید مدیر افتخاری و مدیر ورزشی و هیئت مدیره قوی داشته باشی و حتی کمیته فنی تشکیل بدهی. چه ایرادی دارد؟ باشگاه بزرگ است و از لحاظ فنی هم باید بزرگ باشد. متاسفانه در این زمینه خیلی آماتور عمل می‌کنیم و همین هم باعث شده باشگاهی مثل پرسپولیس با این تعداد هوادار لنگ سرمربی باشد.

 این سردرگمی در شان پرسپولیس نیست

رافت درباره گزینه‌های ایرانی در دسترس پرسپولیس عنوان کرد: یحیی گزینه مناسبی بود که به فولاد رفت. پرسپولیس به جز یحیی، تنها دو گزینه داخلی دارد؛ علی دایی و مهدی تارتار . گفتند با علی دایی صحبت شده که من در جریان نیستم و آقا مهدی هم هم‌بازی ما بوده و مربی باهوش و کاربلد و بدون حاشیه‌ای است و در تیم‌های بزرگی مربیگری کرده اما سرمربیگری در پرسپولیس واقعا سخت است و باشگاه و همه هواداران باید به سرمربی اعتماد داشته باشند. به جز این اسامی دیگر کسی باقی نمی‌ماند و به همین دلیل باشگاه دنبال یک مربی خارجی می‌گردد. ما مربیان خارجی زیادی داشته‌ایم که در ایران موفق شده‌اند؛ برای مثال اگر اسکوچیچ می‌آمد، خیلی خوب بود اما این اتفاق رخ نداد. اگر باشگاه کمیته فنی داشت، از مدت‌ها قبل شرایط را بررسی کرده بودند و به یک نتیجه خوب رسیده بودند‌. اگر زودتر سرمربی انتخاب می‌شد، باشگاه در نقل و انتقالات و آماده‌سازی هم سریع‌تر عمل می‌کرد و به مشکل نمی‌خورد. این سردرگمی اصلا در شان و شخصیت پرسپولیس نیست و نشان می‌دهد ما هنوز با فوتبال حرفه‌ای فاصله زیادی داریم.

 بیرانوند خودش خواست وارد حاشیه شود

او در خصوص فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند و حواشی پیرامون این بازیکن گفت: پارسال هم این اتفاق افتاد و حالا هم دوباره تکرار شده است. اشکالی ندارد، شما به پرسپولیس آمدی، اسمت را بزرگ کردی، به تیم ملی رفتی و پول درآوردی و طبیعتا اول هم منافع خودت را در نظر می‌گیری. ایرادی ندارد اما نباید از ابتدا این موضوع را رسانه‌ای کنی. شما می‌خواهی بروی؟ محترمانه به باشگاه برو و با مدیرعامل صحبت کن و بعد بیا بگو به این دلایل جدا می‌شوم. به نظر می‌رسد ایشان خودش دوست داشت به حاشیه کشیده شود. بیرانوند برای پرسپولیس زحمت کشیده و اصلا من می‌گویم هزار میلیارد هم حقش است، اما باید در باشگاه حلش کند. ایشان مگر نمی‌گوید پرسپولیس خانواده من است؟ پس باید اجازه بدهد مسئله خانوادگی در ابتدا در باشگاه مطرح شود، نه در فضای مجازی.

 جدایی بیرانوند به نفع همه است

وی در پایان گفت: هیچکس از پرسپولیس بزرگتر نیست. حتی علی پروین که اسطوره پرسپولیس بوده است، می‌گوید پرسپولیس از همه نام‌ها بزرگتر است. پرسپولیس ۵۰ سال است که قهرمان می‌شود؛ این تیم قبل از بیرانوند هم قهرمان بود و بعد از ایشان هم قهرمان خواهد شد، اما نحوه رفتار ایشان خوب نبود و همین باعث ناراحتی هواداران شده است، وگرنه از نظر فنی که کسی حرفی ندارد. به هر حال ایشان تصمیم به جدایی گرفته و من هم فکر می‌کنم بهتر است برود تا حاشیه جدیدی ایجاد نشود. با توجه به اینکه دومین سالی است که این اتفاق رخ می‌دهد، جدایی او هم به نفع باشگاه است و هم خودش و هواداران.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    مشکل اصلی دقیقا جناب درویش است . هم در رابطه با اسمار هم در رابطه با بند قرارداد بیرانوند .

تبلیغات متنی