شمانیوز
شما نیوز

گمانه‌زنی‌ها درباره حمله احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی

آیا به ساعت صفر «مجازات سخت» نزدیک شده‌ایم؟

 آیا به ساعت صفر «مجازات سخت» نزدیک شده‌ایم؟

گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌های غربی حاکی از آن است که ایران و نیروهای مقاومت به زودی در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، که توسط رژیم صهیونیستی در تهران به شهادت رسید، حمله‌ای تلافی‌جویانه به این رژیم را به اجرا در خواهند آورد. این احتمال مطرح شده که این حمله ظرف ۲۴ ساعت آینده صورت گیرد.

​به گزارش شمانیوز، روز دوشنبه ۱۲ اوت (۲۲ مرداد ۱۴۰۳)، شبکه فاکس نیوز آمریکا به نقل از منابع ناشناس در خاورمیانه گزارش داد که ایران و نیروهای مقاومت آماده اجرای مجازات سختی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، هستند. این ترور که در اواخر ژوئیه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در تهران صورت گرفت، واکنش‌های گسترده‌ای در منطقه به همراه داشته و انتظار می‌رود که ایران به زودی پاسخ سختی به این اقدام که  تعرض به خاک و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است، بدهد.

به گفته فاکس نیوز، این منابع ناشناس اعلام کرده‌اند که به ساعت صفر حمله نزدیک شده‌ایم و ایران ممکن است ظرف ۲۴ ساعت آینده اقدام به اجرای مجازات خود کند. رژیم صهیونیستی در این مدت با نگرانی و آماده‌باش در انتظار این حمله احتمالی بوده است.

فایننشیال تایمز نیز با اشاره به بیانیه‌ای از مقامات ایرانی، تاکید کرده که ایران کارزاری روانی را آغاز کرده و توان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در لبه قرار داده است. این رسانه‌ها به نقل از مقامات ایرانی تصریح کرده‌اند که این وضعیت دقیقاً همان چیزی است که تهران به دنبال آن است؛ ایجاد ترس و وحشت در دل دشمنان خود و محروم کردن ساکنان سرزمین‌های اشغالی از هرگونه احساس آرامش.

در همین حال، رئیس‌جمهور ایران، دکتر مسعود پزشکیان، در تماس تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس، کر استارمر، تاکید کرد که سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، اقدامی مغایر با موازین بین‌المللی است و این رژیم را در ادامه جنایاتش تشویق می‌کند. وی همچنین بر حق قانونی کشورها برای پاسخ تنبیهی به متجاوزان تاکید کرد.

نخست‌وزیر انگلیس نیز برای مساعدت بیشتر ایران در پایان دادن به جنگ غزه و آغاز امدادرسانی، تأکید می‌کند که این مسائل می‌تواند بر روابط دو کشور در دوره جدید تاثیرگذار باشد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ایران روز شنبه ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) به خلبانان هواپیماهای عبوری از منطقه‌ای که پایگاه هوایی نوژه همدان در آن واقع است، هشدار داده که از پرواز بر فراز این ناحیه اجتناب کنند. البته این اطلاعیه به دلیل تمرینات نظامی از سطح زمین تا ارتفاع ۱۰ هزار پایی صادر شد که هر روز از ساعت ۴.۳۰ تا ۱۴.۳۰ انجام خواهد شد.

رسانه‌های غربی در پایان تاکید دارند که تنها تهران می‌داند که آیا این پیش‌بینی‌ها به واقعیت خواهد پیوست یا خیر و در حالی که ایران و نیروهای مقاومت مصمم به پاسخگویی به ترورهای اخیر هستند، این سوال باقی می‌ماند که آیا حمله‌ای قریب‌الوقوع رخ خواهد داد یا نه.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی