شمانیوز
شما نیوز

مبینا نعمت زاده

خانم دکتر مبینا نعمت زاده به اتاق عمل + عکس

خانم دکتر مبینا نعمت زاده به اتاق عمل + عکس

کارکتر بامزه خنده داری که از مبینا نعمت زاده به عنوان جراح کشیده شده است در فضای مجازی وایرال شده است .

به گزارش شمانیوزمبینا نعمت زاده بازیکن تکواندو کار ایرانی است . مبینا نعمت زاده با کسب مدال برنز در المپیک 2024 در پاریس توانست در رشته پزشکی دانشگاه تهران تحصیل کنند .

نعمت زاده

مبینا نعمت زاده، تکواندوکار سبک کیوروگی (مبارزه) کشورمان، در ‎27 اردیبهشت 1384 در تهران متولد شد. و درباره نحوه ورودش به ورزش تکواندو گفته است: «از 7 سالگی تکواندو کار می‌کنم. پدرم مربی بدنساز است و در کل خانواده ورزشی هستیم. پدرم به خاطر قد بلند و شرایط فیزیکی که داشتم و به این خاطر که تکواندو رشته المپیکی است، به من پیشنهاد داد این رشته را انتخاب کنم. از اول هدفمند و برای المپیک کار کردیم. 10 ساله بودم که عضو تیم ملی نونهالان شدم و طلای آسیا گرفتم. سه طلای آسیا و دو طلای جهان دارم.»

 

از آقای کریمی، مربی خوبم که مرا به این باور رساند که سن‌ و سال مهم نیست و تلاش و پشتکار حرف اول را می‌ زند، خیلی تشکر می‌ کنم.

 

مبینا نعمت زاده درخشش در تکواندو را با طلای نوجوانان قهرمانی جهان در ازبکستان آغاز کرد و از همانجا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. او از در 17 سالگی فیکس تیم ملی بزرگسالان ایران است. مبینا  در بازی‌های آسیایی 2022 موفق به کسب مدال برنز وزن 49 کیلوگرم زنان شد.

 

او همچنین در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2024 در آسیا برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا برای نخستین بار تکواندوی ایران در بخش بانوان با دو سهمیه راهی المپیک شود.  

 

وی در المپیک 2024 پاریس به مدال برنز دست یافت و دومین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را پس از کیمیا علیزاده که در المپیک 2016 ریو به مدال برنز دست یافت به دست آورد.

 

وی در المپیک 2024 پاریس توانست با پیروزی در مقابل حریف عربستانی خود صاحب مدال برنز المپیک شود و پس از کسب مدال برنز در المپیک پاریس 2024، دومین بانوی مدال اور تاریخ المپیک ایران - پس از کیمیا علیزاده- لقب گرفت.

 

ایشان نوجوانی موفق در عرصه‌ی ورزش حرفه‌ای است.

 

زندگی شخصی مبینا نعمت زاده :

مبینا نعمت زاده در خانواده آذری اهل زنجان در شهر تهران به دنیا آمد و در آن بزرگ شده است. پدرش عضو تیم ملی در رشته پرورش اندام می باشد. دارای یک برادر به نام محمد مبین می باشد. برادرش نیز همچون خواهرش مبینا ورزشکار است و در رشته تیراندازی با تفنگ فعالیت می کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی