شمانیوز
شما نیوز

درست کردن شامی

آموزش درست کردن شامی مرغ شمالی / در سه سوت این شام خوشمزه و محلی درست کن

آموزش درست کردن شامی مرغ شمالی / در سه سوت این شام خوشمزه و محلی درست کن

آموزش درست کردن یک شامی خوشمزه و عالی شمالی مناسب برای درست یک شام سه سوته این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: شامی ها یکی از خوشمزه ترین غذا های ما ایرانی ها می باشند که طعم و مزه بسیار خوبی دارند و شما می توانید این بار به روش گیلانی این شامی خوشمزه را تهیه کنید. این شامی خوشمزه ترکیب مرغ ترش و شامی مرغ هست که فوق العاده جذاب است و شما می توانید به همراه یک کته زعفرانی و زیتون پرروده این غذای اصیل شمالی را سرو کنید.

مواد لازم

 
مرع چرخکرده ۵۰۰ گرم ( ترکیبی از مغز ران و سینه مرغ باشد )
مغز گردو 4 الی 5 ق غذا خوری
سبزی معطر یک مشت ( جعفری، گشنیز، چوچاق )
پیاز 2 عدد
سیر 2 حبه
رب انار تا ۲ ق‌غ ( بستگی به میزان ترشی و غلظت رب شما دارد طبق سلیقه خودتون کم و زیادش کنید )
زعفران به مقدار لازم
آبغوره به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید ران و سینه مرغ را بدون استخوان کنید و داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته تا چرخ و خمیری شکل شود، دقت کنید بهتر است برای نرم شدن و خشک نشدن شامی از ترکیب ران و سینه استفاده کنید.

2مرحله دوم: ترکیب کردن کردن

در ادامه باید معجون خوشمزگی این شامی را تهیه کنید برای این کار داخل مخلوط گوشتکوب برقی سبزی های گفته شده را به همراه سیر و رب انار و گردو آسیاب شده بریزید با گوشتکوب خوب بزنید تا خمیری یکدست داشته باشید اگر گوشتکوب ندارید مواد سبزی را ساطوری کنید با مواد گفته شده ترکیب کنید.

3مرحله سوم: مخلوط کردن

در ادامه گوشت مرغ چرخ شده را با یکی از پیاز ها رنده شده و آب گرفته و ادویه های گفته شده و نیمی از مواد ترکیب شده مرحله قبل داخل یک کاسه ریخته و دستکش انداخته و مواد را خوب ورز دهید و برای یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

4مرحله چهارم: تهیه شامی مرغ ترش

در ادامه باید شامی ها را از یخچال خارج کنید و به آن شکل دهید و وسط آن را سوراخ کنید و داخل تابه هر دو طرف را خوب سرخ کنید و از تابه خارج کنید و بعد یکی از پیاز های دستور را خلالی خرد کنید و داخل همان تابه تفت دهید و بعد از ترکیب معجون مرحله دوم که باقی مانده به پیاز اضافه کنید و تفت دهید و بعد کمی نمک بریزید و 1 لیوان آب جوش اضافه کنید و شامی ها را اضافه کنید و بعد از 15 دقیقه شامی ها را برگردانید و روی آن زعفران بریزید و زمانی که سس غلیظ شد آبغوره را اضافه کنید به همراه برنج سرو کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی