شمانیوز
شما نیوز

انفجار لبنان

جزییات انفجاز پیجر های حزب الله لبنان+ آمار کشته ها

جزییات انفجاز پیجر های حزب الله لبنان+ آمار کشته ها

رسانه‌های لبنان از زخمی شدن یک هزار نفر بر اثر انفجار دستگاه‌های پیجر پیام‌رسان متعلق به اعضای حزب‌الله در مناطق مختلف این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش شمانیوز، منابع لبنانی اعلام کردند بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت یک هفته پیش دستگاه های پیجر کارکنان خود را به بهانه تعمیر جمع آوری کرده بود.

تحلیلگر امنیتی: حزب الله برای ارتباطات شخصی به پیجرها متکی است/ احتمال آلوده شدن پیجرها از قبل وجود دارد  

 الیجا ماگنیه (Elijah Magnier) تحلیلگر نظامی در پاسخ به پرسش الجزیره درباره اتفاق جاری در لبنان و منفجر شدن پیجرهایی که گفته می شود  در اختیار نیروهای حزب الله لبنان و متحدان آنها است،  می گوید: حزب الله برای جلوگیری از رهگیری ارتباطات اعضای خود توسط اسرائیل، به شدت به پیجرها متکی است.

این تحلیل گر امنیتی می گوید که این احتمال وجود دارد که این دستگاه‌ها قبل از پراکنده شدن بین اعضای حزب‌الله از قبل دستکاری شده باشند.

 چگونه پیجرها در لبنان منفجر شدند؟

 

او در این باره می گوید: این دستگاه ها جدید نیستند و در گذشته نیز از آنها استفاده می شده است. احتمالا در این نفوذ با شخص ثالثی روبه رو هستیم که با دسترسی که به این سیستم داشته انفجار از راه دور تمام این پیجرها را هدایت کرده است. 

رویترز از قول منابع امنیتی نوشت: وسایل ارتباطی منفجر شده در لبنان جدیدترین مدلی است که حزب الله در ماه‌های اخیر وارد کرده است.

پیجر

پیجر در لبنان بعنوان یک وسیله ارتباطی امنیتی نیست و دیگر شهروندان و اصناف هم از پیجر استفاده می‌کنند.

ظرفیت اورژانس‌های لبنان از افرادی که در حمله‌ی سایبری به تجهیزات ارتباطی حزب‌الله اسیب دیده‌اند پر شده است.

لحظه انفجار پیجر در جیب مشتریان یک فروشگاه

 

 

الجزیره: انفجار دستگاه های ارتباطی اعضای حزب الله، صحنه جنگ با اسرائیل را تغییر می دهد/ سید حسن نصرالله چندماه پیش به نیروهای خود هشدار داده بود

سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، چند ماه پیش از مبارزان خود به‌ویژه آنهایی که در خط مقدم در امتداد مرز جنوبی لبنان با اسرائیل هستند، خواست استفاده از تلفن‌های هوشمند را متوقف کنند، زیرا اسرائیل فناوری نفوذ به آن دستگاه‌ها را دارد.

 بعد از زخمی شدن ده‌ها تن از اعضای حزب الله درنتیجه انفجار تجهیزات ارتباطی، لبنان در وضعیت اماده باش قرار گرفته است. پیجر یک وسیله الکترونیکی کوچک است که حمل آن آسان است و برای دریافت پیام های کوتاه یا شماره فردی که می خواهد با دستگاه تماس بگیرد استفاده می شود. گفته می شود که اسراییل با نفوذ سایبری به پیجرهای اعضای حزب‌الله در ضاحیه بیروت، باطری آنها را هم‌زمان منفجر کرد. تا به حال بیش از شصت کشته و زخمی در نتیجه  این حمله هکری گزارش شده است. وزارت بهداشت لبنان از مردم خواست خون بدهند.

لبنان

لبنان

لبنان

 در این باره می نویسد: بدون شک، این یک تحول بزرگ در جنگ جاری بین اسرائیل و حزب الله است. پیجر   دستگاه ارتباطی مورد استفاده این گروه مسلح لبنانی است که ظاهرا مورد نفوذ و هک قرار گرفته و تعدادی از اعضای حزب الله لبنان زخمی شده اند. نویسنده این گزارش هک این دستگاه های ارتباطی را یک نقص بزرگ  امنیتی خوانده و نوشته است: ما تصاویری از سرتاسر لبنان از مردانی دیده‌ایم که روی زمین زخمی افتاده‌اند و در حال خونریزی هستند. گزارش هایی دریافت کردیم  که بیمارستانها از مردم عادی خواستند  برای اهدای خون مراجعه کنند. 

 

سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، چند ماه پیش از مبارزان خود به‌ویژه آنهایی که در خط مقدم در امتداد مرز جنوبی لبنان با اسرائیل هستند، خواست استفاده از تلفن‌های هوشمند را متوقف کنند، زیرا اسرائیل فناوری نفوذ به آن دستگاه‌ها را دارد. به نظر می رسد که اکنون آنها به این سیستم ارتباطی میان اعضای حزب الله لبنان دسترسی پیدا کرده  اند. گزارش های رسیده به الجزیره حاکی  از این است که این انفجارها درحومه جنوبی بیروت و شرق  این کشور رخ داده  است.

رسانه‌های لبنان از زخمی شدن یک هزار نفر بر اثر انفجار دستگاه‌های پیجر پیام‌رسان متعلق به اعضای حزب‌الله در مناطق مختلف این کشور خبر می‌دهند./العربیه

انفجار خودرو در پایتخت سوریه

منابع خبری از انفجار یک دستگاه خودرو در اطراف تونل المواساه در دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.

مجروح شدن سفیر ایران در لبنان بر اثر حمله گسترده رژیم صهیونیستی

برخی منابع خبری از مجروحیت مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی حمله گسترده سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه خبر داده‌اند.

برخی منابع خبری از مجروحیت مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی حمله گسترده سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه خبر داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی