شمانیوز
شما نیوز

جزییات سهمیه ارز مسافرتی / ارز مسافرتی قطع شد

جزییات سهمیه ارز مسافرتی / ارز مسافرتی قطع شد

در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

به گزارش شمانیوز؛ نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

اول مهر 1354؛ عرضه سهام 11 واحد بزرگ تولیدی به کارگران

امروز اعلام شد که در اجرای اصل سیزدهم انقلاب شاه و ملت سهام 11 واحد بزرگ تولیدی کشور در مرحله اول به کارگران همان واحدها عرضه گردیده است.

این واحدها عبارتند از کارخانجات اتومبیل‌سازی ایران ناسیونال، شرکت ارج، شرکت صنعتی پارس، گروه صنعتی خاور، شرکت سهامی روغن نباتی جهان، کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان، شرکت سهامی ریسندگی و بافندگی کاشان، شرکت سهامی قند کرمانشاه، شرکت سهامی سرمایه‌گذاری البرز، شرکت سهامی صنایع بسته‌بندی ایران و شرکت صنعتی آسا.

واحدهای مزبور با سرمایه ثبت‌شده‌ای بیش از 8.6 میلیارد ریال که کل فروش آنها در سال گذشته بالغ‌بر 46 میلیارد ریال بوده از امروز سهام خود را به قریب 10 هزار نفر کارگران و کارکنان خود عرضه می‌دارند.

اول مهر 1364؛ سهمیه ارز مسافرتی قطع شد

به دستور بانک مرکزی ایران از امروز دوشنبه اول مهرماه 1364، پرداخت ارز مسافری عادی به متقاضیان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

قطع پرداخت سهمیه ارزی مسافری عادی بر پایه دستورالعملی انجام گرفت که ازسوی بانک مرکزی ایرانی خطاب به کلیه شعب ارزی بانک‌ها در سراسر کشور صادر شد.

این دستورالعمل شامل زائران اعزامی توسط سازمان حج و زیارت به سوریه انجام نخواهد شد؛ بنابراین فروش ارز به زائران سوریه برابر بخشنامه مربوط به قوت خود باقی است.

اول مهر 1374؛ تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری برای تامین پنبه موردنیاز کشور

محمد هاشمی، معاون رئیس‌جمهوری در امور اجرایی به‌عنوان نماینده ویژه ایشان در زمینه سامان بخشیدن به تامین پنبه موردنیاز کشور تعیین شد.

تعیین آقای هاشمی به این سمت، بنا به پیشنهاد رئیس‌ جمهوری و براساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی در جلسه پنجم شهریور ماه هیات مدیران به تصویب رسید.

اول مهر 1394؛ گلایه‌های «رنو» از شرکای داخلی

در شرایطی که خودروسازان ایرانی رنو را یکی از شرکای قطعی خود دانسته و روی همکاری‌های مشترک با آن حساب کرده‌اند، گویا این خودروساز فرانسوی چندان رضایتی از شرکای ایرانی خود ندارد و به دنبال تعریف شیوه جدیدی از همکاری با آنهاست.

این نارضایتی به حدی است که مدیر امور خاورمیانه رنو در نشست خبری دیروز خود تا می‌توانست از کم‌کاری‌ها و بدعهدی‌ها و بی‌پولی‌های خودروسازان ایرانی گفت و اعلام کرد: رنو تا پایان سال میلادی جاری، تصمیم جدیدی در مورد همکاری‌های خود با آنها خواهد گرفت.

شکوه و گلایه‌های وی در حالی است که خودروسازان ایرانی روی رنو به عنوان همکار خارجی خود حساب باز کرده و حتی از همین حالا محصولات مشترک مدنظرشان را نیز تعیین و قرار است به زودی زمان عرضه و قیمت آنها را اعلام عمومی کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی