شمانیوز
شما نیوز

اگر دربی برنده داشته باشد، استقلال نیست

اگر دربی برنده داشته باشد، استقلال نیست

اکبر یوسفی بازیکن سابق تیم ملی کشورمان می گوید: بحث ورزشگاه‌ها فوتبال ایران را زیر سوال برده است.

به گزارش شمانیوز؛ با اشاره به شرایط این روزهای فوتبال کشورمان و همچنین دربی پیش رو استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: با توجه به کیفیتی که در مورد زیر ساخت‌ها داریم، این موضوع یک مقدار فوتبال ما را زیر سوال برده است. الان استقلال و پرسپولیس از لحاظ سخت‌افزاری مشکل دارند. وضعیت ورزشگاه آزادی هم می‌دانید به چه شکل است. در کل در خیلی از ورزشگاه‌ها کیفیت زمین‌ها پایین است. از جمله ورزشگاه سپاهان که چمن مناسبی ندارد. در بازی استقلال برابر الغرافه هم دیدید که چقدر زمین بی‌کیفیت بود. این برای فوتبال ما فاجعه است.

وی ادامه داد، تا زمانی که زیرساخت‌ها را درست نکنیم نمی‌توانیم در مورد کیفیت صحبت کنیم.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص شرایط دربی فردای استقلال و پرسپولیس گفت: استقلال روزبه چشمی را ندارد و این موضوع کارش را سخت می‌کند. البته در این چند سال اخیر کیفیت خوبی را در دربی شاهد نبودیم. همین مساله کارشناسی را برای ما سخت می‌کند. من فکر می‌کنم این دربی هم مثل بازی‌های گذشته مساوی شود. فقط کار استقلال در بحث دفاعی سخت است. به خصوص اینکه تاکتیک آقای نکونام تمرکز روی کارهای دفاعی است و این مساله کیفیت بازی را پایین می آورد.

او ادامه داد: اما پرسپولیس رفته رفته بهتر شده است. گلر خوبی هم گرفتند. البته پورعلی گنجی آسیب دید که تاثیرگذار بود. به نظر من در کارهای تهاجمی پرسپولیس بهتر ظاهر شده است. در چند بازی اخیر هم تهاجمی بازی کرده است. حالا چشمی هم در استقلال محروم است و این برای پرسپولیس خوب است. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم چراکه مردم دنبال بازی خوب هستند چیزی که در سال های قبل شاهد بودیم. فقط بازهم افسوس می‌خورم که در مساله زیر ساختارها فوتبال‌مان در آسیا زیر سوال رفت. شما دیدید بازیکن الغرافه به خاطر کیفیت پایین چمن ورزشگاه شهر قدس با گوشی خود چمن را فیلمبرداری می‌کرد که چقدر کیفیت بدی دارد.

این بازیکن اسبق تیم ملی تاکید کرد: از وزیر جدید ورزش می‌خواهم شرایط زمین‌ها را بهتر کند. پرسپولیس در عربستان کیفیت خوبی را از خود به نمایش گذاشت چراکه کیفیت زمین مسابقه خوب بود. ۲-۳ موقعیت خوب هم داشت که بدشانس بودند.
وی در خصوص اینکه امید عالیشاه کاپیتان تیم پرسپولیس در دربی‌ها شکست نخورده است گفت: عالیشاه بازیکن باتجربه‌ای است. کیفیت خوبی هم دارد و در دربی هم گل زده است. گویا او مصدوم بوده و حالا آماده شده است.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه نتیجه دربی را چگونه پیش بینی می‌کند گفت: به نظرم بازی مساوی شود اما با گل به پایان می‌رسد. اگر بنا به برد باشد به طرف پرسپولیس خواهد بود چراکه در کار تهاجمی برتر است. از طرفی استقلال در کار دفاعی در نبود چشمی کارش سخت است. ضمن اینکه در چند سال اخیر حاشیه‌های پیرامونی پرسپولیس خیلی کمتر از استقلال بوده است. استقلال سال قبل و همین طور امسال مشکلات مدیریتی زیادی داشته است. آقای نکونام خیلی درگیر مسایل غیرفنی شده است.
او در پایان گفت: تاج هم کمکی به فوتبال نکرده است امیدوارم وزیر جدید که آمده یک سرو سامانی به این وضعیت بدهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی