شمانیوز
شما نیوز

فرح پهلویی

نگاهی به جواهران گران قیمت فرح پهلوی + عکس

نگاهی به جواهران گران قیمت فرح پهلوی + عکس

در ادامه نگاهی داریم به جواهرات خیره کننده ی همسر سوم محمدرضا پهلوی، فرح دیبا.

به گزارش شمانیوز، همانطور که می دانید فرح پهلوی تاج و جواهرات بسیار زیادی داشته است و بعد از فرار شاه و خودش از ایران بخشی از جواهرات را با خود برد و بخشی را نیز در ایران جا گذاشت. بخشی که مانده بود در بانک مرکزی جمهوری اسلامی، نگهداری و در معرض دید عموم قرار گرفت. این جواهرات به اندازه‌ای ارزشمند هستند که نمی‌توان ارزش مادی برای آن‌ها قایل شد چون از نظر ظرافت ساخت و پرداخت هم بی‌نظیر هستند.

 

۳- تاج نور العین

در میان جواهرات سلطنتی زنانه، لازم است به تاج نور العین که برای مراسم ازدواج فرح و محمدرضا پهلوی، به دستور محمدرضا ساخته شده بود نیز اشاره شود. یکی از معروف ترین و گران قیمت ترین تاج های دوران پهلوی، نور العین نامیده می شود که دستور ساختش به هری وینستون، در سال ۱۹۵۸ داده شده بود. تاج نور العین از الماس ۶۰ قیراطی، با رنگ صورتی ساخته شده است. این جواهر گران قیمت، از کشور هند به وسیله سربازان ایرانی به کشور ایران آورده شده است. بسیاری از جواهرات سلطنتی زنانه، با الماس های زیبا و گرانبها طراحی و تزئین می شوند. فرح پهلوی هم در شب عروسی خود، از یک گردن بند، به همراه یک جفت گوشواره اشک مانند و یک دستبند گلابی شکل، که همگی از الماس ساخته شده بودند، استفاده کرد.

نیم‌تاج هفت زمرد ، با زمردهایی از دوران نادرشاه

نیم‌تاج هفت زمرد ، با زمردهایی که در دوران نادرشاه به عنوان غنیمت به ایران آورده شده است. نیم‌تاج هفت زمرد یکی از زیباترین نیم‌تاج‌ها در خرانه ملی جواهرات ایران است. بعد از ازدواج محمدرضا پهلوی و فرح دیبا، چندین جواهر جدید برای مجموعه جواهرات خاندان سلطنتی ایران ساخته شد. این جواهرات توسط سنگ‌های قیمتی موجود در خزانه ملی جواهرات ایران ساخته شد. تاج هفت زمرد یکی از این جواهرات بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی