شمانیوز
شما نیوز

اعتصاب غذای معترضان لبنانی در مقابل «وزارت محیط زیست»

14 تن از اعضای کمپین «بویتان درآمد»‌ با تحصن در مقابل ساختمان وزارت «محیط زیست» دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اشغال ساختمان وزارت «محیط زیست» لبنان توسط اعضای کمپین «بویتان درآمد» وتوسل نیروهای امنیتی به زور برای خارج کردن آنها، شماری از معترضان لبنانی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش روزنامه « الجمهوریة »، شماری از اعضای کمپین بویتان درآمد با پیوستن به «وارف سلیمان» عضو برجسته این کمپین، تحصن و اعتصاب غذای خود را در مقابل ساختمان وزارت محیط زیست ادامه دادند.

بر اساس این گزارش، اعتصاب غذای معترضان لبنانی که روز گذشته تنها با یک نفر (وارف سلیمان) آغاز شده بود، امروز جمعه وارد دومین روز خود شده و شمار تحصن کنندگان به 14 جوان رسید. بیشتر اعتصاب کنندگان غذا را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

تحصن کنندگان اعلام کردند تا استعفای وزیر محیط زیست اعتصاب غذای خود را ادامه می‌دهند.

هفته گذشته شماری از معترضان لبنانی کمپین «بویتان درآمد» با اشغال ساختمان وزارت «محیط زیست»، استعفای وزیر این وزارتخانه را خواستار شدند ولی با مشت آهنین نیروهای امنیتی مجبور به خروج از ساختمان مذکور شدند.

همچنین رسانه‌ها گزارش دادند که پس از تخلیه ساختمان وزارت محیط زیست، درگیری شدیدی میان معترضان و پلیس صورت گرفته است به طوری که طی این درگیری دستکم 15 نفر زخمی شده اند.

فعالیت‌های اعتراض آمیز هواداران کمپین «بویتان در آمد» (کمپین معترضان لبنانی به بحران انباشت زباله که بیش از یک ماه گذشته همزمان با آغاز این بحران با برگزاری تجمع‌های کوچک و تظاهرات مسالمت‌آمیز شروع شده بود)، شنبه و یکشنبه دو هفته گذشته با خشونت نیروهای امنیتی و نظامی لبنان مواجه شد و در جریان حملات نیروهای امنیتی به معترضان یک شهروند لبنانی کشته، بیش از 80 نفر زخمی و یک نفر خودسوزی کرد.

معترضان لبنانی استعفای وزیر محیط زیست را یکی از خواسته‌های خود برای پایان دادن به تظاهرات ضد دولتی اعلام کردند ولی محمد المشنوق در واکنش به این خواسته‌ها اعلام کرد: استعفا نمی‌دهم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied