شمانیوز
شما نیوز

ده‌ها اعدام و صدها بازداشت در صفوف داعش در شرق سوریه

آشفتگی و اختلافات داخل گروه تروریستی تکفیری «داعش» هر روز وارد مرحله‌ای جدید می‌شود، به گونه‌ای که طی روزهای اخیر شاهد ده‌ها اعدام و صدها بازداشت در صفوف این گروه تکفیری در شرق سوریه بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق ، به نظر می‌رسد، آشفتگی و بهم ریختگی اوضاع داخل گروه تروریستی تکفیری «داعش» هر روز وارد مرحله‌ای جدید می‌شود و این اوضاع به شکلی خاص در ریف شرقی استان «دیر الزور» در شرق سوریه قابل ملاحظه است.

شکست‌های سنگین داعش در نبردهای حسکه و همچنین مقاومت اسطوره‌ای ارتش سوریه در فرودگاه نظامی دیر الزور و نبردهای سنگینی که با این گروه داشته و در تمام آنها داعش را وادار به عقب نشینی از مناطق اطراف این فرودگاه کردند، لطمه بزرگی به اعتبار داعش در شرق سوریه که اغلب مناطق آن را تحت تصرف خود داشت، وارد کردند.

این شکست‌ها و ناکامی‌ها حالتی از بیم و هراس از حضور در میدان‌های درگیری و نبرد و رویارویی میان عناصر داعش از جمله عناصر خارجی آن که به «مهاجرین» معروف هستند، ایجاد کرده است، به گونه‌ای که شمار زیادی از آنها در این اواخر از شرکت در درگیری‌های داعش سر باز زده‌اند.

در این راستا سرکرده داعش در شهر «المیادین»، واقع در ریف دیر الزور چندی پیش اقدام به اعدام 40 نفر از عناصر خارجی این گروه به اتهام عدم تبعیت از فرمان کرد که در میان آنها دو سرکرده سعودی داعش نیز مشاهده می‌شدند.

منابع محلی تصریح کردند که این گروه از عناصر داعش از فرمان این گروه جهت اعزام به محورهای درگیری داعش با دیگر گروه‌های مسلح تروریستی در ریف شمالی حلب سر باز زده بودند که حکم اعدام آنها صادر شد.

در شهر «دیر الزور»، مرکز استان دیر الزور نیز داعش اقدام به بازداشت 400 نفر از عناصرش به دلیل سرپیچی از دستور جهت حضور در میدان‌های نبرد به دلیل کاهش حقوق ماهیانه‌اشان کرد.

منابع محلی تصریح کردند که پس از کاهش دادن حقوق این 400 عنصر داعش به 50 این افراد طی دو هفته گذشته بیعت خود با «ابو بکر البغدادی»، سرکرده داعش را شکسته و درصدد جدایی از این گروه برآمدند که داعش اقدام بازداشت و صدور حکم حبس 25 روزه برای آنها کرد.

از سوی دیگر منابع محلی در شهر رقه تصریح کردند که درگیری لفظی بین عناصر خارجی و سوری داعش در کوی «الرمیله» این شهر منجر به درگیری‌های مسلحانه بین آنها شد که در نتیجه آن 3 نفر از عناصر خارجی و 2 نفر از عناصر سوری داعش کشته شدند.

پس از این درگیری پلیس داعش موسوم به «حسبه» اقدام به بازداشت‌های گسترده در صفوف عناصر مسلح این گروه در شهر رقه کرد که مهمترین پایگاه داعش در سوریه شمرده می‌شود.

از سوی دیگر، منابع محلی در شهر المیادین خاطر نشان کردند که شماری از سرکردگان داعش در مقر تقسیم غنایم این گروه مقابل مسجد «عمر بن خطاب» شهر تاریخی «تدمر» در استان «حمص»، واقع در مرکز سوریه برای تقسیم غنایم حاصل از نبردهای این گروه در شرق سوریه گرد آمده بودند که رهاورد آن بروز اختلاف بین برخی از آنها بر سر میزان غنایم و تعداد زنان به اسیر شد که در نتیجه آن یکی از این سرکرده‌ها کشته و تعدادی نیز زخمی شدند تا در ادامه گشتی‌های داعش در محل حاضر شوند و افراد حاضر در نشست را بازداشت کنند.

از این رو همچنین گزارش می‌شود که هر روز بر میزان اختلافات و درگیری‌های جاری بین عناصر داعش و دیگر گروه‌های مسلح موجود در این شهر افزوده شده است.

این موضوع داعش را واداشت تا گروهی به نام «کمیته حل اختلافات و حقیقت یاب» به سرکردگی «ابو عبد الرحمن» تشکیل داد تا به اختلافات گروه‌های مسلح در این شهر رسیدگی کند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied