شمانیوز
شما نیوز

تلویزیون بنا ندارد اقداماتش جناحی تلقی شود

مدیر شبکه دو سیما با اشاره به نقش فراگیر صداوسیما در عرصه‌های مختلف سیاسی و به ویژه انتخابات یادآور شد: فارغ از اینکه جناح‌های مختلفی در عرصه‌ی انتخابات حضور دارند، رسانه بنا ندارد و اقتضا نمی‌کند به نحوی عمل کند که اقداماتش جناحی تلقی شود.

مدیر شبکه دو سیما با اشاره به نقش فراگیر صداوسیما در عرصه‌های مختلف سیاسی و به ویژه انتخابات یادآور شد: فارغ از اینکه جناح‌های مختلفی در عرصه‌ی انتخابات حضور دارند، رسانه بنا ندارد و اقتضا نمی‌کند به نحوی عمل کند که اقداماتش جناحی تلقی شود.

محمدرضا جعفری‌ جلوه که سریال «غیرعلنی» را با موضوع انتخابات برای شبکه‌ دو در حال آماده‌سازی می‌بیند، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در پاسخ به اینکه پخش مجموعه‌های نمایشی با تم سیاسی به ویژه در آستانه‌ی انتخابات تا چه اندازه به ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات کمک می‌کند؟ توضیح داد: رسانه ملی در عرصه‌های انتخابات نقش ملی و فراگیری دارد‌ و با هدف و مقصد حضور پرشکوه و موثر مردم عمل می‌کند. جناح‌ها بخشی از صحنه عمل و اقدام در فعالیت‌ها هستند ولاکن همه صحنه یک فعالیت، متعلق به رسانه است. طبیعی است سریال‌های نمایشی که در این زمینه ورود می‌کنند، فارغ از دسته‌بندی‌ها و گرایش‌های سیاسی، کلیت و نفس انتخابات را مدنظر دارند و توجه‌شان به کلیت شور و حضور مردم است. به ویژه با ایجاد فضای بانشاط و البته آگاهی‌بخش.

جعفری‌جلوه در ادامه گفت‌و‌گوی خود درباره‌ی زمان پخش مجموعه مناسبتی غیرعلنی که ویژه انتخابات در حال تولید است، گفت: بعد از اتمام سریال «کیمیا» که تا 23 بهمن روی آنتن خواهد بود، این توفیق را خواهیم داشت که بتوانیم سریال «غیرعلنی» را که متناسب با فضای انتخابات و پیش از انتخابات است به مخاطبان تقدیم کنیم.

او با اشاره به فضای شاد قصه سریال «غیرعلنی» یادآور شد: امیدواریم این سریال بتواند در حفظ حال و روحیات مردمی که مصمم هستند در انتخابات سرنوشت والایی را برای کشور رقم بزنند‌، موثر باشد.

مدیر شبکه دو همچنین مجموعه «زعفرانی» را به عنوان سریال نوروزی شبکه دو عنوان کرد و گفت: پس از اتمام سریال «غیرعلنی»، احیانا تا پخش «زعفرانی» که حدود 20 روزی خواهد بود، با یکی از مجموعه های خارجی و شاید ایرانی خوب، جدول پخش شبکه دو را تکمیل می‌کنیم و سپس به استقبال نوروز و سال آینده می‌رویم؛ امیدواریم بتوانیم به شکل شایسته‌ای میزبان آثار خوب نمایشی باشیم.

او همچنین با یادآوری این نکته که صداوسیما در شرایط مضیقه مالی و مشکلات بودجه‌ای شدید است، به سختی‌ ساخت مجموعه‌های نمایشی در چنین شرایطی اشاره کرد و گفت: کارهای نمایشی کارهای هزینه‌بری هستند و کاملا مشخص است که باید با پشتیبانی‌های جدی‌تری آنها را حمایت کرد.

محمدرضا جعفری جلوه در پایان گفت‌و‌گوی خود به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه به دلیل تنگنای مالی و محدودیت بودجه سازمان که بارها مسئولان ارشد رسانه بر آن تاکید کرده اند فعلا زمینه تعدد تولیدات نمایشی فراهم نیست؛ البته باید امیدوار باشیم که به دلیل اهمیت آثار نمایشی در فرهنگ سازی و اهمیت آنها برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی، به نحوی نیاز مالی سازمان تامین شود که روند تولید این گونه آثار پیوسته‌تر باشد تا رسانه ملی با پخش مستمر آنها در شبکه‌های مختلف بیش از پیش رضایت مخاطبان را جلب کند.

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied