شمانیوز
شما نیوز

آغاز کلنگ‌زنی ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت تا پایان سال

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی از آغاز کلنگ‌زنی ساخت زائرسرای ارزان قیمت در خراسان رضوی تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی از آغاز کلنگ‌زنی ساخت زائرسرای ارزان قیمت در خراسان رضوی تا پایان سال جاری خبر داد.

محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: این زائرسرای ارزان قیمت برای زائرانی است که از نقاط مختلف استان خراسان‌رضوی به مشهد سفر می‌کنند که امیدواریم بتوانیم تا پایان بهمن‌ماه، کلنگ‌زنی‌ آن را به انجام برسانیم و در صورتی که این امکان فراهم نشد، تا پایان امسال پروژه کلنگ‌زنی آن، به پایان برسد.

وی با اشاره به طرح سفر زیارتی سالمندان به مشهد خاطرنشان کرد: براساس این طرح سالمندان استان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و توان هزینه‌های سفر مانند اقامتگاه و هتل را ندارند به مشهد سفر کنند.

رسولی‌نژاد افزود: در این خصوص، با هماهنگی که با فرمانداران شهرستان‌ها، حمل‌ونقل بین‌شهری استان و معاونت زیارت صورت گرفته و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌ی مربوطه، این افراد به صورت ارزان و بعضا بدون پرداخت وجهی در قالب یک یا دو روزه به مشهد سفر می‌کنند.

وی تاکید کرد: حدود 80 یا 90 درصد هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح به انجام رسیده‌است، اما چون اولویت استان پیگیری بحث انتخابات است، همه پتانسیل دستگاه‌ها صرف این موضوع می‌شود و سپس، این طرح‌ها توسط فرمانداران و مسئولان مربوطه پیگیری خواهدشد.

مدیرکل امور رفائی زائران استانداری خراسان رضوی به طرح جامع کمی و کیفی زیارت اشاره و عنوان کرد: طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، 825 پروژه استان خراسان‌رضوی که در برنامه پنج‌ساله ششم قرار دارد، کلیه پروژه‌های استان در سال 95 استخراج و برای اعطای اعتبار برنامه‌ریزی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح مبدا به مبدا، چهار پنجره دارد تصریح کرد: آشنایی با این طرح سفر زیارتی آستان قدس رضوی، ماحصل زوج‌های جوان کشور و گردشگری سلامت از جمله بخش‌های مختلف این طرح به شمار می‌رود.

مدیرکل امور رفائی زائران استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: برای سال نخست اجرای این طرح، 9 استان و دو کشور خارجی در نظر گرفته شده‌است که در این بین، کشورهای مجری، طرح تعرفه‌ها و بسته‌های سفر خود را معرفی می‌کنند و امکان انتخاب هریک از هزینه‌ها و نوع وسیله حمل و نقلی که برای سفر در نظر گرفتند، وجود دارد.

رسولی‌نژاد افزود: امیدواریم بتوانیم در پایان بهمن ماه از پورتال مبدا به مبدا رونمایی کنیم که اگر با مشکلی همراه بود، تا پایان سال رونمایی از آن انجام می‌گیرد، اما در صورتی که شرکت‌های مجری طرح، به معرفی خود در زمان مقرر نپردازند، ممکن است تاخیر در این رونمایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied