شمانیوز
شما نیوز

قالیبافی؛ غنی‌سازی اوقات و مدیریت اقتصاد

تولیدکننده و کارآفرین برتر سال 1386 استان و دارای تعاونی برتر قالیبافی سال 1391 کار خود را از سال 1379 در روستای «پارده» بخش «چوار» آغاز و بعد از دو سال به ایلام منتقل کرده است.

تولیدکننده و کارآفرین برتر سال 1386 استان و دارای تعاونی برتر قالیبافی سال 1391 کار خود را از سال 1379 در روستای «پارده» بخش «چوار» آغاز و بعد از دو سال به ایلام منتقل کرده است.

بیشتر کارهای آموزشی را در روستاهای چوار در بین زنان روستایی انجام دادم و چندین بار برای میراث فرهنگی، کمیته امداد و حتی امور عشایری کلاس‌های آموزشی قالی‌بافی دایر کردم که در هر دوره تعداد هنرجویان به 50 نفر کمتر نمی‌رسید. هم‌اکنون مجوز آموزش قالی‌بافی و گلیم نقش برجسته از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان را دارم و در قالب تعاونی فعالیت می‌کنم، به‌صورت مستقیم بیش از 30 نفر و به‌طور غیرمستقیم تا 100 نفر اشتغال‌زایی داریم.

«گلستان امامی» - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: تاکنون 70 بار در نمایشگاه‌های مختلف حضور داشته‌ام و چندین بار به‌عنوان تعاونی و کارآفرین برتر در استان معرفی شدم. هر سفارشی را برای تولید می‌پذیریم، حتی حاضریم آموزش‌های خود را در دور افتاده‌ترین روستاهای استان ارائه دهیم.

امامی با بیان این‌که تاکنون 5 دوره آموزشی قالی‌بافی و گلیم نقش برجسته در روستاهای بخش چوار برگزار کرده‌ام، تأکید کرد: میزان استقبال زنان در روستاها خیلی خوب است، چون هم بحث علاقه و هم بحث درآمدزایی وجود دارد و بیشتر بحث علاقه مطرح است و ما از زنان خانه‌دار می‌خواهیم با مراجعه به کارگاه‌های بافندگی در غنی‌سازی اوقات خود و مدیریت اقتصاد خانواده قدم مؤثری بردارند.

امامی در ادامه تأکید کرد: بانک ضامن جدا می‌خواهد، شرکت شهرک‌های صنعتی ضامن جداگانه، هر نفر از ما تاکنون 10 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم اما هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده‌ایم. مسئولان الآن باید به ما کمک کنند اگر در بخش فروش به داد ما برسند دیگر به تسهیلات نیازی نداریم.

این بافنده گلیم نقش برجسته در ایلام گفت: متاسفانه همه نهادها با هم درگیر هستند هیچ‌کدام حرف دیگری را قبول ندارند.

وی با بیان این‌که برای دریافت تسهیلات 25 درصد آورده از ما می‌خواهند، اظهار کرد: کسی که تازه وارد این میدان شده آورده از کجا بیاورد؟ عاجز شده‌ایم الآن هر چه می‌فروشیم از طریق واسطه است، جای خاصی برای فروش محصولاتمان نداریم، چون اگر چنین مکانی در استان وجود داشته باشد فروش ما رونق گرفته و دیگر به تسهیلات نیازی نداریم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied