شمانیوز
شما نیوز

پنتاگون: از نزدیک اوضاع حلب سوریه را زیر نظر داریم

پنتاگون اعلام کرد: ما از نزدیک اوضاع حلب را زیر نظر داریم و گزینه‌های متعددی در این باره همچنان مطرح است.

پنتاگون اعلام کرد: ما از نزدیک اوضاع حلب را زیر نظر داریم و گزینه‌های متعددی در این باره همچنان مطرح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سیریانیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما از نزدیک اوضاع حلب سوریه را زیر نظر داریم و گزینه‌های متعدد در این باره همچنان مطرح است اما فعلا نمی‌توانیم درباره این گزینه‌ها صحبت کنیم.

این اظهارات در حالی ایراد می‌شود که عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه حلب همچنان ادامه دارد و ارتش موفق شده کنترل بیشتر مناطق در حومه این استان را در دست بگیرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید پیشتر گفته بود که واشنگتن نگران "محاصره" شهر حلب توسط نظام سوریه است چراکه محاصره این شهر به وخامت اوضاع انسانی می‌انجامد.

پنتاگون از کشورهایی که نمی‌توانند در عملیات نظامی علیه داعش شرکت کنند خواست در حمایت مالی برای جنگ با این گروه نقش داشته باشند.

به گفته پنتاگون اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا مذاکرات گسترده‌ای را با همتای عربستانی خود درباره بهترین راه همکاری درخصوص بحران سوریه خواهد داشت.

عربستان پنجشنبه گذشته آمادگی خود را برای اعزام نیروی زمینی به سوریه در چارچوب ائتلاف ضد داعش اعلام کرد.

پنتاگون اعلام کرد که کانادا از ائتلاف ضد داعش عقب نشینی می‌کند اما سه برابر نقش خود را در آموزش نیروهای محلی عراقی افزایش خواهد داد.

نخست وزیر کانادا اخیرا اعلام کرد که کشورش حملات هوایی علیه داعش را تا 22 فوریه(3 اسفند) متوقف خواهد کرد.

به گفته پنتاگون دیدار روز پنجشنبه میان 28 کشور عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا اقدامات مرحله آتی علیه داعش را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied