شمانیوز
شما نیوز

افزایش واردات غلات به مازندران در یک سال اخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در یک سال اخیر تنوع واردات به بندر نوشهر افزایش یافته و غلات با حجم بیشتری وارد بندر نوشهر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در یک سال اخیر تنوع واردات به بندر نوشهر افزایش یافته و غلات با حجم بیشتری وارد بندر نوشهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، «منوچهر تاتینا» در نشست خبری با اصحاب رسانه در نوشهر با اشاره به افزایش حجم سرمایه‌گذاری در بندر نوشهر اظهار کرد: حجم عملیات در سال 92 به میزان 599 هزار تن بود که با تلاش همکاران در اداره‌کل بنادر در سال 93 با 24 درصد افزایش به 744 هزار تن رسید که این نسبت رشد در هیچ کدام از بنادر شمار کشور به جزء بندر نوشهر روی نداد.

وی افزود: در سال 94 تا این تاریخ حجم عملیات به 740 هزار تن رسیده است و با توجه به این‌که تا پایان سال بیش از یک ماه باقی مانده است توقع ما این است حجم عملیات به 750 هزار تن برسد که از رشد 13 درصدی نسبت به سال 93 و از رشد 40 درصدی نسبت به سال 92 برخوردار خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان این‌که هم‌اکنون ورود کالاها با تنوع بیشتری انجام می‌شود، اظهار کرد: تا دوسال پیش بیشتر کالاهای ورودی فلزات آهن و چوب بود، اما از پارسال غلات بیشتر وارد شده است.

تاتینا به توسعه بندر نوشهر طی یک سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: از زمان تأسیس بندر از سال 1318 تنها 27 هزار متر انبار موجود بود اما طی یک سال اخیر بیش از 41 هزار متر انبار احداث شد که 70 درصد به بهره‌برداری رسیده که این رکورد در طول عمر بندر نوشهر بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 30 هزار تن آغاز شده است که تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است و طی یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول گفت: تعمیر و راه‌اندازی سه دستگاه جرثقیل بکرا به ارزش 25 میلیارد تومان از دیگر اقدامات اداره‌کل بنادر بوده است.

تاتینا خاطرنشان کرد: ساخت ساختمان گمرک با 3200 متر زیر بنا با هزینه 4 میلیارد و 200 میلیون تومان از تعهدات اداره‌کل بنادر بوده است که از پارسال برای آن وقت ویژه گذاشته شد و هم‌اکنون به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی احداث ساختمان اداری بنادر را در نوشهر یکی دیگر از اقدامات موثر دانست و گفت: این ساختمان که در مراحل پایانی قرار دارد با زیر بنای 7500 متر مربع احداث شد و با ساختمان برج کنترل مجموعاً 40 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: ساختمان جدید اداری بندر کتابخانه‌ای برای آن لحاظ شده است که در آن کتاب‌های منبع برای مطالعات و تحقیقات گنجانده می‌شود و سالن اجتماعاتی با 192 صندلی نیز برای آن تعبیه شده است.

تاتینا ساخت برج کنترل را از دیگر اقدامات دانست و گفت: این پروژه دارای 45 متر ارتفاع است و بعد از راه‌اندازی آن، همه دکل‌های مخابراتی داخل بندر جمع‌آوری می‌شود، این پروژه تاکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مجموعاً با ساختمان اداری بالغ بر 40 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی با اشاره به ساخت وافزایش محوطه های بندر نوشهر گفت: همه ساختمان‌های مازاد در بندر تخلیه و به محوطه عملیاتی بندر اضافه می‌شود که در این راستا افزایش اراضی و بارانداز نیز باعث زیباسازی بندر می‌شود و نیز موجب سهولت در تخلیه و بارگیری خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان این‌که تخریب دیوار بندر نوشهر به زیباسازی بندر بسیار کمک کرد، افزود: هم‌زمان با توسعه زیرساخت‌ها، به زیباسازی بندر نیز توجه داریم و در این خصوص قصد داریم مابقی دیوار بندر نیز تخریب کنیم.

وی ادامه داد: لایروبی بخشی از رودخانه کنار دیوار بندر نوشهر نیز با همکاری شهرداری نوشهر انجام‌ می‌شود و متعاقب آن احداث دیواره سنگی و زیباسازی برای استفاده عموم نیز صورت خواهد گرفت.

تاتینا خاطرنشان کرد: مردم نوشهر همانند شهرهای دیگر کشور که دارای بندر هستند و نام آن همانند بندر انزلی و بندر خرمشهر همواره با ذهن مردم عجین شده است نام بندر نوشهر نیز اینگونه می‌تواند مطرح شود و در این خصوص رسانه‌ها نقش بسیار موثری دارند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied