شمانیوز
شما نیوز

فرزانه توسلی: فکر نمی کردم جزو 10 دروازه‌بان برتر جهان باشم

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان ایران اعلام کرد به هیچ وجه فکر نمی‌کرده است در بین 10 دروازه‌بان برتر دنیا جایی داشته باشد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان ایران اعلام کرد به هیچ وجه فکر نمی‌کرده است در بین 10 دروازه‌بان برتر دنیا جایی داشته باشد.

فرزانه توسلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره حضورش در بین 10 دروازه‌بان برتر فوتسال جهان در سال 2015 گفت: بابت این اتفاقی که رخ داده است خیلی خوشحال هستم. اصلا فکر نمی کردم بتوانم در بین 10 دروازه‌بان برتر جهان قرار بگیرم و از زمانی هم که متوجه این اتفاق شدم، بسیار خوشحال هستم.

توسلی ادامه داد: به دلیل اینکه در جام جهانی گواتمالا ایران موفق نشد از گروهش صعود کند، اصلا فکر نمی کردم در فهرست 10 نفره برترین دروازه‌بانان دنیا جایی داشته باشم. به همین خاطر هم خیلی ناراحت بودم و به بچه ها می گفتم هر چقدر هم توپ بگیری اما اگر تیم صعود نکند، هیچ وقت دیده نمی شوی.

او درباره شانس خود برای کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جهان نیز گفت: همان طور که می دانید، بهترین ها از تیم های اول یا دوم انتخاب می شوند و به این خاطر، شانس زیادی را برای انتخاب خودم به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان قائل نیستم.

بهترین دروازه‌بان فوتسال زنان آسیا در ادامه افزود: در فهرست 10 نفره از برخی از کشورها مثل اسپانیا و برزیل شاهد حضور دو دروازه‌بان هستیم. ما هم این توانایی را داریم که بتوانیم در چنین فهرست هایی چند نماینده داشته باشیم. تمام گلرهای تیم های دیگر با مربیان مرد و با بهترین امکانات کار می کنند اما متاسفانه ما یک دهم امکانات آنها را نداریم. با این حال توانستیم در میان برترین ها نماینده داشته باشیم. این پتانسیل در تک تک ما وجود دارد که جزو بهترین ها باشیم. این در صورتی محقق می شود که به ما بها بدهند تا بتوانیم در آینده هم چنین افتخاراتی را برای ایران به دست بیاوریم.

توسلی در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: با همین امکانات، در آسیا قهرمان شدیم. حتی امکانات ما در حد تیم هایی مثل ژاپن، مالزی و تایلند هم نیست ولی با غیرتی که داشتیم، توانستیم به این عنوان برسیم. در جام جهانی هم اگر اعزام با شرایط بهتری صورت می گرفت، می توانستیم به نتیجه بهتری برسیم. امیدوارم با رقم خوردن چنین اتفاق هایی به ما بیشتر بها بدهند تا در آینده هم موفق باشیم. امیدوارم این تیم ملی رها نشود.

بهترین دروازه‌بان فوتسال زنان آسیا درباره تاثیر این اتفاق در افزایش پیشنهادهای خارجی به او نیز گفت: تک تک ما دوست داریم لژیونر شویم و در لیگ های معتبر اروپایی بازی کنیم. هرچند تا به حال این اتفاق رخ نداده است. امیدوارم از این پس شرایطی برای ما مهیا شود تا بتوانیم با پوشش و حجاب کامل در باشگاه های خارجی بازی کنیم.

توسلی در پایان گفت: از همه مربیانی که تاکنون برایم زحمت کشیدند تشکر می کنم. خانواده عزیزم همیشه حامی من بودند و این موفقیت را به مادرم که در تمام لحظات زندگی به مانند کوه کنارم بود تقدیم می کنم. امیدوارم بازهم بتوانم برای ایران افتخارآفرینی کنم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied