شمانیوز
شما نیوز

قطع روابط ترکیه با حماس پیش‌شرط اسرائیل برای عادی سازی روابط

در دور جدید مذاکرات محرمانه میان ترکیه و رژیم‌صهیونیستی، تل‌آویو خواهان قطع روابط آنکارا با حماس به عنوان پیش شرط عادی سازی روابط میان دو طرف شد.

در دور جدید مذاکرات محرمانه میان ترکیه و رژیم‌صهیونیستی، تل‌آویو خواهان قطع روابط آنکارا با حماس به عنوان پیش شرط عادی سازی روابط میان دو طرف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از ظهر پنج شنبه عنوان داشت که مذاکرات جاری میان مسئولان اسرائیلی و ترکیه در سوئیس در خصوص عادی سازی روابط دو جانبه به توافق‌هایی دست پیدا کرده اما هنوز برخی مسائل باقی مانده است.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان داشت که اسرائیل باید به تضمین‌هایی برای تحویل گرفتن جسد دو سرباز اسیر خود در نوار غزه در چارچوب عادی سازی روابط با ترکیه دست یابد.

وی در ادامه افزود: یکی از شروط اسرائیل برای عادی سازی روابط خود با ترکیه بازپس گیری جسد این دو سرباز اسرائیلی که توسط نیروهای فلسطینی در غزه بازداشت شده بودند است.

از سال 2010 که نیروهای اسرائیلی به یک ناو ترکیه‌ای حامل کمک‌های بشردوستانه برای نوار غزه حمله کردند و در جریان آن 10 تن از فعالان ترک کشته شدند روابط میان اسرائیل و ترکیه شاهد تنش‌هایی بوده است.

ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که برای عادی سازی روابط خود با اسرائیل، تل آویو باید رسما عذرخواهی کرده و غرامت مالی پرداخت کرد ه و محاصره نوار غزه را لغو کند.

یعالون همچنین در دیدار با نمایندگان اسرائیل در این مذاکرات عنوان داشت که ما هرگز روابط ترکیه با حماس را نمی‌پذیریم.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی خواهان بسته شدن دفاتر رهبران حماس در استانبول به عنوان شرط عادی سازی روابط شده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied