شمانیوز
شما نیوز

وزیر استرالیایی به دلیل نقض قوانین مجبور به استعفا شد

یک وزیر دولت استرالیا امروز (جمعه) در پی متهم شدن به نقض قوانین وزارتی به هنگام انجام سفر تجاری به چین مجبور به استعفا شد.

یک وزیر دولت استرالیا امروز (جمعه) در پی متهم شدن به نقض قوانین وزارتی به هنگام انجام سفر تجاری به چین مجبور به استعفا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد، استیوارت رابرت، وزیر امور خدمات انسانی این کشور، قوانین وزارتی دولت را در سال 2014 با سفر تجاری خود به پکن به همراه یک دوستش به نام پل مارکس نقض کرده است.

مارکس در این سفر یک قرارداد در حوزه معدن میان شرکتش با شرکت چینی «ماین متال» وابسته به دولت چین امضا کرده است.

وبسایت این شرکت چینی اعلام کرده بود رابرت که در آن زمان سمت معاونت وزارت دفاع را بر عهده داشت، در مراسم امضای توافق با این شرکت به همراه مارکس، به نمایندگی از وزارت دفاع استرالیا صحبت کرده است اما این در حالی است که رابرت این هفته اعلام کرد، سفر وی به چین، به عنوان یک سفر شخصی و در زمانی که وی از سمتش مرخصی گرفته بود، انجام شده است.

ترنبول در چند روز گذشته در پارلمان درباره اخراج رابرت از سمت فعلی‌اش به عنوان وزیر کهنه‌کاران و خدمت انسانی بسیار تحت فشار قرار گرفت. مخالفان دولت استرالیا استدلال کردند، رابرت قوانین وزارتی را مبنی بر اینکه یک وزیر نباید از یک شرکت خصوصی و یا تجاری خارج از سمت رسمی‌اش به عنوان وزیر حمایت کرده و با آن همکاری کند، نقض کرده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied