شمانیوز
شما نیوز

بانک کشاورزی/

آغاز اصلاحات بانک کشاورزی به نفع کشاورزان

مدیرعامل جدید بانک کشاورزی در نخستین روز فعالیت‌اش سیاست‌ها و ریل‌گذاری جدید این بانک را تبیین و هدف را توسعه و ارتقای خدمات برای حمایت دوچندان از بخش کشاورزی، اشتغال در کشور و البته جذب منابع و افزایش سهم از بازار اعلام کرد. آنچه فرشید فرخ‌نژاد اعلام کرده را می‌توان آغاز اصلاحات در بانک کشاورزی به نفع کشاورزان و اقتصاد بخش کشاورزی ایران دانست و او امیدوار است با این اصلاحات، رضایت حداکثری ذی‌نفعان و مشتریان را تقویت کند.

آغاز اصلاحات بانک کشاورزی به نفع کشاورزان

بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌ای، سهم غالب و قابل اثرگذاری در حمایت از اقتصاد بخش کشاورزی را به نسبت کل شبکه بانکی دارد به گونه‌ای که بار اصلی تامین مالی این بخش استراتژیک بر دوش این بانک است و به همین دلیل اعتماد جامعه کشاورزان، دامداران و فعالان بخش‌های مختلف به این بانک را می‌توان یک سرمایه ملی توصیف کرد و به همین سبب است که سکاندار جدید بانک ارائه خدمات به مشتریان به ویژه فعالان بخش کشاورزی را یک فرصت گرانبها و ارزنده می‌داند و از مدیران و کارکنان بانک خواسته با مشارکت و همدلی در مسیر اهداف از پیش‌ تعیین شده گام بردارند.

هدف بنیادین بانک کشاورزی، رشد درآمد بیشتر و سطح زندگی بالاتر و بهتر برای همه مشتریان و به ویژه کشاورزان ترسیم شده و این بانک در ارائه حدمات خود بر ارزش‌هایی چون احترام، پاسخگو بودن، قابل اعتماد بودن و همکاری در یک بستر دوستانه تاکید دارد و خدمت بی‌نظیر به هر کسی که با بانک کشاورزی همراه باشد، را به عنوان چشم‌انداز می‌داند.

بر همین مبناست که فرشید فرخ نژاد رضایت مشتریان را یک اصل مهم اعلام و معتقد است در سایه این رضایت و اعتماد است که می‌توان منابع تجهیز کننده بانک را افزایش و سهم بیشتری از بازار پولی را به دست آورد. او به صراحت تمام می‌گوید: تعامل موثر با  مشتریان و پیگیری و رصد نیازهای آنان، یکی از مهم ترین عوامل تحقق برنامه های بانک در حوزه تجهیز منابع به شمار می آید و همچنین توجه به نظم و آراستگی شعب و معرفی خدمات و محصولات به ویژه خدمات بانکداری الکترونیک، ارتباط بانک با مشتریان را تقویت خواهد کرد.

تغییر الگوی درآمدی بانک

مدیرعامل جدید بانک کشاورزی البته بر تغییر الگوی درآمدی بانک هم تاکید دارد و شفاف از همکاران‌اش خواسته تا ظرفیت‌های جدیدی را برای افزایش درآمدهای غیرمشاع بانک از جمله درآمدهای کارمزدی را شناسایی و با ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان، پیوند عمیق و تاریخی با آنها را تقویت کنند. چه اینکه دستکم این بانک تخصصی حوزه کشاورزی، همواره در پاسخ به تقاضای مشتریان پیشگام بوده و به گفته فرخ‌نژاد، یکی از این ظرفیت‌ها، تسهیل خدماتی چون ضمانت‌نامه‌ها و اعتبار اسنادی داخلی برای مشتریان به ویژه فعالان حوزه اقتصاد کشاورزی است.

این بانکدار با سابقه نزدیک به یک ربع قرن فعالیت در شبکه بانکی از داخل شعبه تا عالی‌ترین سطوح مدیریتی، آشکارا با خواسته‌ها و مطالبات مشتریان آشناست و همین آگاهی و اشراف او باعث شده تا بر مواردی چون رعایت دقیق منابع و مصارف بانک، گسترش خدمات ارزی، افزایش خدمات بانکی کارمزدی، صدور ضمانتنامه ها، توسعه خدمات الکترونیک و ارتقای شبکه پایانه های فروش و البته دقت و سرعت در ارائه خدمات تاکید کند.

به واقع گستردگی طیف مشتریان بانک کشاورزی در سراسر ایران ایجاب می‌کند تا خدمات ارزی و ریالی و همچنین خدمات مبتنی بر بانکداری الکترونیکی متمایز تعریف شود و از این جهت طرح‌هایی مبتنی بر یک نیازسنجی واقع‌بینانه و البته مشتری‌پسندتر ترسیم و به اجرا خواهد شد. از این رو مدیرعامل بانک خواستار بررسی و حتی اصلاح و بازنگری در فرآیند خدمات به مشتریان و اطمینان از سرعت خدمات و افزایش رضایت مشتریان شده و انتظار می‌رود الگوی جدیدی در ترسیم برنامه‌های این بانک طراحی شود.

فرخ نژاد که ۱۲ مهر ۱۴۰۱ سکان هدایت بانک کشاورزی را بر عهده گرفته، درصدد جلوگیری از نکول و انباشت مطالبات بانک است و تاکید دارد که پیگیری وصول مطالبات در چارچوب ضوابط قانونی و مقررات صورت خواهد گرفت چه اینکه ساختار و ماموریت بانک یادشده بسیار خاص و فرایند وصول مطالبات هم ظرافت‌های ویژه‌ای را طلب می‌کند. از این منظر او به درستی تاکید دارد که برای تقویت توان وام‌دهی بانک، البته که باید مطالبات به موقع وصول شود تا جریان تجهیز و تخصیص بهینه منابع مختل نشود.

حمایت از بانک کشاورزی، یک ضرورت ملی

بانک کشاورزی بی‌تردید نقش و سهم بالایی و حساسی در تقویت امنیت غذایی ایران و حفظ و تقویت زنجیره تولید کالاها و محصولات کشاورزی دارد و از این جهت ضرورت دارد تا دولت و مجلس در حمایت از این بانک و به ویژه کمک به بهبود سرمایه آن سنگ تمام بگذارند.

حمایت و تقویت از این بانک بدون شک یک الزام ملی و فرانسلی است و اگرچه از بانک کشاورزی به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی یاد می‌شود، اما نباید از نظر دور داشت که این بانک برای همه ایران است و صیانت از درخت اقتصاد کشاورزی ایران بدون استحکام بخشیدن به بانک یادشده و اصلاحات آن متناسب با تحولات آینده، ممکن است باعث خسران شود. چه اینکه نقطه اتکا و اعتماد شریف‌ترین و ارزشمند‌ترین قشر جامعه یکی کشاورزان و فعالان اقتصاد تضمین‌کننده امنیت و سلامت غذایی ایران، به بانک متمایز در شبکه بانکی است.

 

دنیای بانک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied